تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0
در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد

انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان

  • کد خبر : 14103
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۷
انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان
‌استاندار خوزستان با اشاره به رتبه علمی ۳۰ استان در کشور گفت: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده‌ترین نقطه‌ها هم آموزش‌ها ارائه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت رتبه علمی خوزستان و رتبه سی‌ام استان خوزستان بین دیگر استان‌های کشور اظهار کرد: رتبه علمی خوزستان باید بهبود یابد و حداقل ۸ تا ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کند.

وی افزود: باید برای بالا بردن رتبه علمی خوزستان باید برنامه عملی داشته باشیم نه اینکه با تقلب و غیره در این زمینه اقدام شود. باید از همه توان و ظرفیت استفاده شود تا به نتیجه برسیم.

‌استاندار خوزستان گفت: برای بهبود رتبه علمی خوزستان باید اعتکاف علمی برگزار شود. دانش‌آموزان باید از صبح تا غروب در مدرسه حضور یابند و رفع اشکال انجام شود و مرتب آزمون‌های مختلف برگزار شود تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: باید انضباط کار آموزشی در خوزستان قوی‌تر شود و در غیر این صورت، وضعیت امسال بدتر از سال گذشته می‌شود. اکنون در رده سی‌ام علمی کشور هستیم و اگر مجددا چنین اتفاقی بیفتد همه زیر سوال می‌رویم و می‌گویند یک سال شورای آموزش و پرورش برگزار شد اما  آب از آب تکان نخورد همان طور که پارسال آب از آب تکان نخورد.

حسینی‌محراب گفت: پیشنهاد می‌شود آزمون عملی برای همه مقاطع در کل استان خوزستان برگزار شود تا ببینیم چه نواقصی وجود دارد و در مدت باقیمانده، کار عملی برای رفع آن انجام و نتایج ارائه شود.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده‌ترین نقطه‌ها هم آموزش‌ها ارائه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس مدارس تصریح کرد: اگر باز هم معلمان خط بدهند تا دانش‌آموزان خودشان تعطیل کنند، رتبه علمی خوزستان بهتر نمی‌شود. مهم‌تر از رتبه این است که دانش‌آموزان و خانواده‌ها دچار سرخوردگی نشوند. بنابراین در مدت باقیمانده باید زنجیره اقدامات منجر به رشد شود و در این خصوص، کار بدون برنامه به هیچ جایی نمی‌رسد.

حسینی‌محراب گفت: با توجه به اینکه معدل پایان سال دانش‌آموزان در قبولی کنکور تاثیرگذار است، باید تلاش شود دانش‌آموزان نمره‌های قوی در امتحانات نهایی کسب کنند و معدل بالایی داشته باشند تا بخش زیادی از آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه را پشت سر بگذارند.

وی افزود: باید با استفاده از نرم‌افزار شاد برای رفع اشکالات دانش‌آموزان اقدام شود و دانش‌آموزان هم تلاش کنند عقب‌ماندگی‌هایی که در طول سال رخ داده است را جبران کنند و در رقابت با دانش‌ آموزان دیگر استان‌های کشور برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر، برنده شوند. 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=14103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت