تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2
در برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد؛

افزایش ۹۵درصدی سودآوری با رشد ۳۳درصدی تولید/سود ۲۱٠٠میلیاردی در پنج ماه ابتدایی ۱۴٠۲

  • کد خبر : 7104
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
تعهد مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان برای خدمتگذاری/خدمت به مردم افتخار ماست/تشریح عملکرد درخشان فولاد اکسین در سال ۱۴٠۲/افزایش ۹۵درصدی سودآوری با رشد ۳۳درصدی تولید/سود ۲۱٠٠میلیاردی در پنج ماه ابتدایی ۱۴٠۲/مسئولیت های اجتماعی اکسینی ها با رویکرد محرومیت زدایی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور در برنامه تلویزیونی «خوزستان سرزمین فرصت ها»، با بیان اینکه خدمت به مردم خوزستان، افتخار ما است، به تشریح عملکرد پنج ماه گذشته این شرکت پرداخت.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس علی محمدی با حضور در برنامه تلویزیونی «خوزستان سرزمین فرصت ها»، ضمن تشریح عملکرد شرکت در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴٠۲، اظهار کرد: فولاد اکسین خوزستان، به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده ورق های عریض در خاورمیانه، ظرفیت اسمی تولید آن یک میلیون و ۵٠ هزار تن است که با توجه به اینکه مواد اولیه را خود تامین نمی کند، در حال حاضر میزان تولید آن بالغ بر ۶۵٠ هزار تن ورق فولادی است
وی به رکوردشکنی ها در تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به فزمایشات معظم رهبری(مدظله‌العالی) و بر اساس شعار سال یعنی رونق تولید، در فروردین و اردیبهشت سالجاری، ۲ رکورد تولید ثبت شد.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید ۳۳درصد و سودآوری ۹۵درصد افزایش یافت.
محمدی گفت: میزان سود شرکت در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴٠۱ حدود یک هزار و ۲٠٠ میلیارد تومان بوده که در پنج ماه ابتدایی سالجاری به ۲۱٠٠ میلیارد تومان رسیده است.
وی بیان کرد: هر شرکتی که می خواهد در حال رشد و حرکت و در نهایت در فضای رقابتی حضور داشته باشد، باید برای توسعه مجموعه خود برنامه ریزی کنند.

تکمیل زنجیره تولید با احداث کارخانه فولادسازی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بهترین توسعه در شرکت های فولادی را، تکمیل زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: پس از سالها پروژه فولادسازی شرکت اردیبهشت سالجاری با حضور ریاست محترم جمهور بر زمین خورد تا ضمن اشتغال آفرینی و تکمیل زنجیره، زمینه تولید یک میلیون و ۲٠٠ هزار تن اسلب و یک میلیون و ۷۶٠ هزار تن آهن اسفنجی را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: با راه اندازی مجتمع فولادسازی در مدت سه سال، برای ۲هزار نفر اشتغالزایی می شود.

تامین انرژی؛ مهمترین چالش شرکت های فولادی

محمدی مهمترین چالش شرکت های فولادی را بحث تامین انرژی دانست و گفت: شرکت های فولادی به دلیل کمبود مصرف برق در تابستان و کمبود تامین گاز در زمستان، تولیدات بسیاری را از دست می دهند و در شرکت فولاد اکسین نیز ۱٠٠ هزار تن تولید به دلیل عدم تامین انرژی از دست رفته است.
وی اذعان داشت: با تدبیر و هماهنگی وزارتخانه صمت و نیرو مقرر شده نیروگاه هایی جهت تامین انرژی برای شرکت های فولادی احداث شود تا بتوان میزان تولید از دست رفته که سرمایه نیز هست، به طور چشمگیری کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: مذاکرات اولیه با مجموعه مدیریت فولاد خوزستان جهت احداث نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی انجام شده که پس از تامین منابع وارد فاز مناقصه و احداث می شود.

۹٠درصد محصولات فولاد اکسین در داخل عرضه می شود

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول شرکت فولاد اکسین به عنوان تنها شرکت تولیدکننده ورق های عریض، تامین نیاز داخلی است، بیان کرد: شرکت های مختلفی در حوزه فولاد فعالیت می کنند و امکان تامین نیاز داخل و صادرات را دارند؛ اما شرکت فولاد اکسین به دلیل انحصاری بودن تولید خود، ۹٠درصد محصولات تولیدی را در داخل عرضه می کند و بیشترین تمرکز شرکت بر همین موضوع است.
محمدی با بیان اینکه نیروی انسانی شرکت فولاد اکسین، جوان، خوشفکر، متخصص و خلاق هستند، اذعان داشت: امروزه مزیت رقابتی شرکت ها، نه در تجهیزات، بلکه در نیروی انسانی است، هرچقدر نیروی انسانی، جوان، توانمند، متخصص و متعهد باشد میزان تولید، توان رقابت و بهره وری نیز به همان اندازه افزایش می یابد.

وی در ادامه مطلب فوق، گفت: نگاه ما به نیروی انسانی، به عنوان سرمایه مهم شرکت است، بر همین اساس بسیاری از پرسنل باسابقه و همچنین ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و بحث بدی آب و هوا نیز اجرایی شد.

ساخت مسکن برای کلیه پرسنل فولاد اکسین

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی و خانواده های آنها از اولویت های ما است، یادآور شد: یکی از دغدغه های پرسنل، تامین مسکن بود که به همین منظور تعاونی مسکن شرکت شکل گرفت و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و دستورات ریاست محترم جمهور مبنی بر توجه به مسکن کارگران، تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت یک هزار و ۵٠٠ واحد انجام دادیم تا برای همه پرسنل اعم از رسمی، قراردادی و پیمانی، در بازه زمانی مشخص شده، مسکن ساخته شود.

وی اذعان داشت: یکی از برنامه های اصلی ما در مجموعه فولاد اکسین، بومی گزینی بر مبنای شایسته گزینی است، بر همین اساس زمانی که پروژه ها به بهرداری برسند برای جذب، از نیروهای شایسته و فقط بومی از طریق آزمون استفاده می کنیم.

محمدی ارتباط صنعت و دانشگاه را از برنامه های شرکت فولاد اکسین عنوان کرد و گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان، اولین شرکتی بود که در سال ۱۴٠۱ به عنوان دانش بنیان از طرف معاون علمی و فناوری ریاست جمهور، مجوز گرفت و ارتباط خیلی خوبی میان شرکت فولاد اکسین با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیق و پژوهش وجود دارد.

ساخت تجهیزات با همکاری دانش بنیان ها

وی افزود: به منظور بومی سازی قطعات و تجهیزات، با برخی از شرکت های دانش بنیان داخلی قرارداد بسته شد و در دانشگاه شهید چمران اهواز یک دفتر فولاد و دانشگاه افتتاح کردیم تا تعامل بیشتر و باکیفیت تری با اساتید و دانشجویان علاقه مند به صنعت فولاد ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه سیاسگذار صنعت فولاد، وزارت صمت است، گفت: وزارت صمت برای افق ۱۴٠۴، تحقق رسیدن به قله تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده که مجموعه فولاد اکسین نیز طبق برنامه و مسئولیتی که در جهت تحقق این برنامه دارد پیش می رود.

شوق خدمت اکسینی ها به مردم خوزستان

وی اذعان داشت: خوزستان اگرچه سرزمین فرصت ها است اما بسیاری از فرصت ها هدر رفته و در شأن مردم با نجابت خوزستان با وجود شرکت های بزرگ صنعتی، نیشکری و پتروشیمی، نفتی و شهیدان بزرگی که به نظام و اسلام تقدیم کردند، نیست که امروز مشکل داشته باشند.

محمدی ادامه داد: همه هدف ما از تولید در شرکت فولاد اکسین، ایجاد پایداری اجتماعی، پایداری اقتصادی و پایداری زیست محیطی است، بنابراین ما تا جایی که قانون اجازه می دهد، در خدمت مردم خوزستان باشیم.

پیشتازی فولاد اکسین در انجام مسئولیت های اجتماعی

وی به تشریح مسئولیت های اجتماعی فولاد اکسین پرداخت و گفت: تامین و تحویل ۲ هزار تن ورق برای ساخت پل عنافچه در شهرستان باوی به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه، اجرای برنامه های فرهنگی و توزیع بسته های معیشتی در مناطق محروم و همچنین اعزام تیم های پزشکی به همراه تامین دارو و درمان رایگان، در چهار نوبت و ویزیت و درمان بیش از ۲ هزار نفر در مناطق کم برخوردار، از جمله اقدامات ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی بود.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان داشت: یکی از کارهایی که از ابتدای امسال آغاز کردیم، راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی بود که در سه حوزه عمران و آبادانی، فرهنگی و پزشکی فعالیت می کند و کارهایی نیز انجام شده است.
وی گفت: علاوه بر راه اندازی موکب در مرز شلمچه و خدمات رسانی به زائران پیش و بعد از اربعین، برای تشویق کارکنان به حضور در پیاده روی و زیارت آقا اباعبدالله(ع)، کمک هزینه در نظر گرفته شد.

ضمن نوشتن تعهدنامه خدمتگذاری، اظهار کرد: تعهد می کنم اینجانب علی محمدی و همکاران من در شرکت فولاد اکسین خوزستان در جهت کرامت انسانی و اجتماعی و خدمت کردن به مردم عزیز استان خوزستان در سنگر تولید و سنگر مسئولیت اجتماعی با افتخار در خدمت آنها باشیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه الحاق این شرکت به فولاد خوزستان و یا بازگشت این فرزند به آغوش مادر، به صلاح خوزستان است یا خیر، گفت: این حرف ها مربوط به ۱۵ سال پیش است، نوع فعالیت و سودآوری در فولاد اکسین به حدی رسیده و آنقدر بزرگ و مستقل شده که می تواند سرپرستی بسیاری از شرکت ها و حتی آنان که مدعی والدین شرکت هستند را بر عهده بگیرد.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: تعامل بسیار خوبی میان شرکت فولاد اکسین و فولاد خوزستان که بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده شمش فولادی است وجود دارد که از این همکاری ها و کمک ها، جای تقدیر و تشکر می کنم.
محمدی با بیان اینکه حال فولاد اکسین و وضعیت تولید آن خوب است، تشریح کرد: در کنار ثبت رکوردهای متعدد و اجرای برنامه های توسعه ای مختلف، صادرات بسیار خوبی نیز رقم خورده است.

شرکت فولاد اکسین خوزستان قابل واگذاری نیست

وی گفت: ساز و کاری وجود دارد که نشان می دهد شرکت فولاد اکسین به هیچ شرکتی واگذار نمی شود و شرکت های فولاد خوزستان و اکسین تابع دستورات بالادستی با هدف حفظ منافع ملی هستند.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تاکید کرد: امروز منافع ملی بر این است که شرکت های فولاد خوزستان و اکسین به صورت مستقل کار کنند و شاید در آینده منافع ملی بر ادغام این ۲ شرکت باشد؛ بنابراین شرکت فولاد اکسین با تمام توان و با نگاه خدمت رسانی به کار خود ادامه می دهد.

شرکت های فولادی از استان خارج نمی‌شوند

وی با بیان اینکه خوزستان مستعد قطب فولادی در کشور است، اظهار کرد: مردم خوزستان اطمینان داشته باشند که نه تنها فولاد اکسین، که هیچ شرکت فولادی از این استان بیرون نخواهد رفت.

محمدی با بیان اینکه یکی از برنامه های شرکت، توسعه زنجیره در صنایع پایین دستی هستیم، در عین حال گفت: طی جلسات و صحبت هایی که با سهامداران شرکت فولاد اکسین داشتیم، مقرر شد در زمینه مخزن سازی با نگاه توسعه ای و اشتغالزایی در سایر شهرهای استان، کارخانه مخزن سازی در رامهرمز احداث شود که تا ۲ ماه آینده کلنگ این کارخانه زده خواهد شد.

وی همچنین افزود: مواد اولیه کارخانه توسط شرکت فولاد اکسین تامین و اشتغال یک هزار نفر نیروی بومی نیز فراهم می شود و در مدت زمان ۲ سال به بهره برداری می رسد.

انعقاد بزرگترین قرارداد نمایشگاه نفت توسط فولاد اکسین

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در نمایشگاه بین المللی نفت در تهران، بزرگترین قرارداد در نمایشگاه را با شرکت ملی گاز ایران به منظور تامین ۵٠٠ هزار تن ورق، به ارزش ۵٠٠ میلیون یورو منعقد کردیم.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد اکسین انعقاد این قرارداد و تامین ورق مورد نیاز خط انتقال گاز، از خروج ارز جلوگیری و به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تکیه بر توان داخلی و رشد تولید، عمل کرده است.

محمدی با اشاره به حدیثی از ائمه(ع) مبنی بر اینکه بالاترین عبادت، خدمت به مردم است، گفت: با تدبیر استاندار محترم، ستادی تشکیل شد تا همه شرکت ها با هماهنگی این ستاد، مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت