تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1
معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد

اضطرار آلودگی هوای خوزستان در روزهای آینده/ اخطار به صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز

  • کد خبر : 11092
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
اضطرار آلودگی هوای خوزستان در روزهای آینده/ اخطار به صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در سه روز آینده در اهواز و دیگر شهرهای صنعتی از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به وضعیت آلودگی این روزهای خوزستان به ویژه آلودگی هوای اهواز اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، شرایط سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: علت عمده این شرایط، منابع صنعتی خوزستان از جمله فلرها و سایر آلودگی‌های صنعتی موجود در شهرها و نیز منابع متحرک مانند خودروها و سوخت است.

تشکیل جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای خوزستان

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شب گذشته (۱۱ آذرماه) نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری خوزستان برگزار و مصوباتی برای کاهش آلودگی‌ها در روزهای آینده داشتیم. عمده مصوبات، تشویق شهروندان به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی بوده است.

وی افزود: همچنین مشوق‌هایی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی، به شهرداری‌ها پیشنهاد داده شده است.

اخطار به صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز

قلی‌نژاد بیان کرد: در حال صدور اخطار برای صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز هستیم تا در این روزها آلایندگی‌های خود را متوقف کنند و فلرسوزی کاهش یابد. شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز باید هیچگونه آلایندگی ناشی از سوزاندن مزارع نداشته باشد تا این چند روز آینده با کمترین میزان آلودگی سپری شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده آلودگی‌ها در دو سه روز آینده خواهد بود، مقرر شد داده‌ها بررسی شود و مجدد تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات نیز انجام می‌شود.

تصمیم‌گیری در شرایط “خطرناک” هوا

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دلیل غیرحضوری نشدن فعالیت مراکز آموزشی اهواز با وجود غیرحضوری شدن مراکز آموزشی استان‌های دیگر گفت: شاخص هوای اصفهان بالای ۱۹۰ میکروگرم بر مترمکعب و در همان روز شاخص هوای اهواز ۱۴۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است؛ قطعا اگر به شرایط خطرناک برسیم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیشگیری‌هایی در حال انجام است که موثر بوده است. قرار شد این روند در دو روز آینده با دقت بیشتر انجام شود تا بتوانیم میزان آلودگی‌ها را کاهش دهیم و مجبور نشویم فعالیت مراکز آموزشی را غیرحضوری کنیم.

شکایت کیفری از برخی صنایع آلاینده خوزستان

قلی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه پیش از این نیز آلودگی هوای ناشی از صنایع را داشتیم، اخطاریه‌هایی صادر شده و راهکارهای کاهش آلودگی هوا به صنایع داده شده است. همچنین به صورت موردی شکایت‌های کیفری از برخی از صنایع داشتیم.

اولویت اهواز؛ جمع‌آوری فلرها

وی افزود: عمده تمرکز برای کنترل آلاینده‌های صنعتی در اهواز در مورد جمع‌آوری فلرها بوده است؛ در این خصوص پیگیری‌ها در حال انجام است و اولویت اصلی در اهواز کاهش و جمع‌آوری فلرها است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اولویت بعدی در اهواز، اجرای طرح ترافیک و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است تا آلودگی هوا در شهر کاهش یابد.

وی با اشاره به تردد بسیاری از کارکنان ادارات و شرکت‌ها با خودروی شخصی بیان کرد: یکی از مصوبات و موارد بسیار مهم کمیته اضطرار آلودگی هوا، بررسی استفاده از سرویس‌های ادارات است و دستگاه‌های اجرایی باید برای استفاده از سرویس رفت و آمد برای کارکنان خود تلاش کنند.

قلی‌نژاد گفت: در جلسه آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا، موضوع سرویس رفت و آمد کارکنان مطرح می‌شود تا ادارات ملزم به تامین سرویس برای کارکنان و استفاده کمتر از خودروهای شخصی شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت