تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

استاندار: غرب خوزستان نیازمند مطالعات کاربردی و توسعه ای است

  • کد خبر : 7527
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۲۷
استاندار: غرب خوزستان نیازمند مطالعات کاربردی و توسعه ای است
استاندار خوزستان با بیان اینکه به واسطه فعالیت‌های صنعتی در حوزه تولید نفت از میادین مشترک در غرب کارون؛ این منطقه فاقد طرح توسعه ( و مطالعات علمی اجتماعی) است گفت: بهبود وضعیت زندگی در این منطقه و همچنین تقویت زیرساخت‌ها آن نیازمند انجام پروژه‌های مطالعاتی از زوایای مختلف است.

علی اکبر حسینی محرابدر نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: به عنوان مثال آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، ترک تحصیل، معتادان متجاهر و کودکان کار مورد تمرکز قرار گرفته و در کمیته پژوهش به عنوان اولویت مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه بحران های شهری اهواز از جمله فرآیند حمل و نقل و تیراندازی درآیین‌های عروسی و عزا و عوارض‌های ناشی از آن، مسائل عمرانی شهر و حاشیه نشینی از جمله دیگر موارد مهم محسوب می‌شود چون اهواز دومین شهر بزرگ حاشیه نشین کشور بعد از مشهد است.

حسینی محراب ادامه داد: طرح توسعه در غرب کارون به دلیل مخازن مشترک با کشور عراق و پیدایش مخازن نفتی، تهیه نشده که مستلزم انجام پروژه مطالعاتی است و زوایای مختلف برای رشد و توسعه غرب خوزستان و غرب کارون صورت گیرد.

استاندار خوزستان توضیح داد: وضعیت آب کرخه، خشکسالی و تنش آبی از جمله دیگر اولویت‌‎های پژوهشی مهم به شمار می رود.

وی تاکید کرد: موارد یاد شده به عنوان نیازهای روزمره و جدی مردم در فهرست اولویت‌های پژوهشی استان قرار گیرد.

اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای به اولویت‌های پژوهشی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از اعتبارات هزینه ای استان به اولویت‌های پژوهشی استان اختصاص می‌یابد که آیین نامه‌ای در این خصوص تهیه شده است.

مهرداد نیکو اظهار کرد: اولویت‌های پژوهشی باید در کارگروه آموزش و پژوهش تعیین شده و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان برسد، پروپوزال‌های پژوهشی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی آماده و کمیته مورد نظر، موارد تایید شده را فراخوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ۷۶ طرح پژوهشی در چهار سال اخیر ۵۶ مورد به جهاد دانشگاهی خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز واگذار شد گفت: بر اساس اطلاعات شرکت‌ها، ۶۰ درصد پژوهش‌ها به دانشگاه‌های استان و ۴۰ درصد به دانشگاه‌های ملی داده شد.

اعلام فهرست اولویت‌های پژوهشی تایید شده

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تعداد اولویت‌های پژوهشی مصوب در سال گذشته را ۱۴ عنوان و تعداد پروپوزال‌های مصوب را ۱۸ مورد اعلام کرد.

قاسم صنگوری سواری افزود: اولویت‌های پژوهشی مصوب شورای عالی عتف ۱۴ عنوان شامل، آب، محیط زیست، سلامت و ایمنی غذایی، امنیت غذایی- کشاورزی و منابع طبیعی، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت، اقتصاد و بازرگانی، رفاه و تامین اجتماعی، صنایع و معادن، عمران، حمل و نقل درون و برون شهری، فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، علوم انسانی و معارف اسلامی، حقوقی و قضایی و دفاع و امنیت ملی است.

وی اولویت‌های پژوهشی تایید شده در کارگروه آموزش و پژوهش را شامل سلامت، ایمنی و امنیت غذایی، کشاورزی و منابع طبیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت، اقتصاد و بازرگانی، رفاه و تامین اجتماعی و علوم انسانی و معارف اسلامی برشمرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت