تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

استاندار خوزستان: مردم آبادان و خرمشهر از منافع منطقه آزاد بهره‌مند نشدند

  • کد خبر : 7950
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱
استاندار خوزستان: مردم آبادان و خرمشهر از منافع منطقه آزاد بهره‌مند نشدند
استاندار خوزستان گفت: مردم آبادان و خرمشهر تاکنون از حق خود از جمله معافیت مالیات و ورود کالا به این منطقه بهره‌مند نشدند.

علی اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای اداری شهرستان آبادان در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند بیش از ۵۲ درصد جمعیت مناطق آزاد کشور را در برگرفته ولی متاسفانه تاکنون مردم شهرهای آبادان و خرمشهر از منافع قانونی آن بهره‌مند نشدند و حقوق مردم باید اجرا شود.

وی افزود: هر چقدر مردم از منافع اقتصادی منطقه آزاد اروند بهره‌مند و صاحب ثروت، کار و اشتغال شوند، مشکلات کمتر خواهد شد.

حسینی‌محراب گفت: دولت سیزدهم مصوبات زیادی برای جبران عقب ماندگی، پیشرفت و توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر داشته است تا مردم این ۲ شهرستان به نقش و حقی که در انقلاب اسلامی و جنگ داشتند، برسند.

وی با تاکید بر زیباسازی آبادان و خرمشهر با توجه به اقبال به گردشگری در بخش‌های سلامت، دفاع مقدس، اقتصاد و بازار، افزود: زیباساری سواحل اروندرود و بهمنشیر با استفاده از بخش خصوصی باید اولویت کاری قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: بهترین رودخانه‌ها برای رونق و گسترش گردشگری دریایی در آبادان و خرمشهر وجود دارد و باید با دعوت از بخش خصوصی به این بخش رونق بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی(ره)، افزود: عملیات ثامن‌الائمه شروع حرکت به سوی پیروزی‌های بیشتر انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

حسینی‌محراب اظهار کرد: جهاد باید ادامه داشته باشد و باید کاری کرد تا جریان حرکت جهادی و مومنانه رو به جلو و زمینه آماده برای کار و عمران باشد.

عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد.

این عملیات در ساعت یک بامداد مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت