تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

استاندار خوزستان: دولت برای تکمیل پل اصلی عنافچه اهتمام ویژه دارد

  • کد خبر : 8594
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
مردم عنافچه روز شنبه درحالی شاهد افتتاح پل موقت و شناور این منطقه برای تسهیل در دسترسی بودند که استاندار خوزستان تاکید کرد دولت اهتمام ویژه ای برای افتتاح پل عصلی در موعد مقرر دارد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در مراسم عملیات نصب و افتتاح پل مقت عنافچه گفت: احداث پل اصلی توسط پیمانکاران مطرح کشور در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بروز سیل طی سال گذشته سبب نابودی پل عنافچه شد و این موضوع در تردد مردم خلل ایجاد کرد که به کمک نیروهای ارتش و بسیج مردمی این پل مجدد نصب و به بهره‌برداری رسید.

حسینی محراب افزود: با رفع برخی موانع، خودروهای سواری و سرویس های مدارس می توانند تا زمان احداث پل اصلی از این پل موقت عبور کنند.

استاندار خوزستان به اختصاص اعتبار کافی در سفر دوم هیات دولت به استان، برای ساخت پل عنافچه اشاره کرد و گفت: کار ساخت پل اصلی عنافچه توسط پیمانکاران پل ساز مطرح کشور به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: رود کارون در قسمت پل عنافچه تلاطم بسیار زیادی دارد که امکان نصب هر سازه‌ای در آن منطقه را سخت می‌کند اما همه تلاش خود را برای اتمام نصب پل در مهلت تعیین شده انجام خواهیم داد.

حسینی محراب گفت: پل عنافچه یک کار اساسی و بنیادی برای روستاهای ملاثانی و دیگر مناطق است؛ این پل ۱۶۴ متر طول دارد که با تلاش گروه مهندسی ۴۲۲ ارتش نصب خواهد شد.

وی افزود: به عنوان نماینده عالی دولت و مردم در استان، از همه کسانی که برای آسایش مردم و سهولت تردد شهروندان اقدام به نصب پل کردند به ویژه لشکر ٩٢ و قرارگاه جنوب ارتش تشکر می کنم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پل عنافچه هدیه ارتش به مردم خوزستان است گفت: این پل با پایین و بالا آمدن آب، هیچ موقع زیر آب نمی رود هر چند گروه ۴٢٢ ارتش در منطقه حضور دارد و اقدامات لازم را برای حفظ آرامش مردم انجام می دهد.

در سال‌های قبل اهالی عنافچه به وسیله پل شناوری که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲ سوی رودخانه کارون نصب شده بود از روی رودخانه تردد می‌کردند اما آن پل به دلیل فرسودگی جمع‌آوری شد و مردم این دهستان برای تردد مجبور بودند از قایق استفاده کنند.

دهستان عنافچه دارای ۴۰ روستا و جمعیتی افزون بر ۱۵ هزار نفر است که با توجه به نبود پل برای تردد از رودخانه مشکلات بسیاری داشتند.

پل اصلی عنافچه با پیشرفت ۵٧ درصدی و با اختصاص اعتبار لازم از سفر رییس جمهور در حال ساخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت