تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

استاندار خوزستان بر بازرسی مستمر از مراکز نگهداری معتادان تاکید کرد

  • کد خبر : 10159
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۱۷
استاندار خوزستان بر بازرسی مستمر از مراکز نگهداری معتادان تاکید کرد
استاندار خوزستان ضمن تاکید بر بازرسی مستمر از وضعیت مراکز نگهداری معتادان در استان گفت: شهرستان‌هایی که آمادگی و ظرفیت ایجاد کمپ ماده ۱۶ (مراکز اجباری نگهداری معتادان متجاهر) را دارند اقدامات لازم را انجام دهند.

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای مواد مخدر خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به افراد معتاد باید به چشم یک بیمار نگاه کرد و برای نجات و برگشت آن‌ها به جامعه شرایط لازم و به ویژه اشتغال فراهم شود.

وی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان باید با نظارت لازم و کافی بر مراکز نگهداری معتادان از بروز هرگونه حادثه در این مکان‌ها جلوگیری کند و همچنین یک گروه برای بازرسی از این مراکز در استان تشکیل شود.

حسینی محراب بر تشویق کارفرمایانی فعال در ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته تاکید کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: رابطه بین دانشگاه و دستگاه‌های درگیر با مسائل اجتماعی به منظور استفاده از دانش و تحقیقات علمی در این حوزه تقویت شود.

شناسایی ۵۰ مرکز غیر مجاز نگهداری معتادان در خوزستان

در ادامه این نشست مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به وجود ۶۹ مرکز مجاز نگهداری معتاد (ماده ۱۵) در استان گفت: ۵۰ مرکز غیر مجاز ماده ۱۵ نیز در استان شناسایی شده است.

مهران کریمیان ادامه داد: اداره اماکن نیروی انتظامی استان به این مراکز برای دریافت مجوز مهلت ۲۰ روزه داده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ تذکر و اخطار از سوی کمیسیون ماده ۲۶ به مراکز نگهداری معتادان به دلیل انجام تخلف و یا وجود نقص در این اماکن ارسال شده توضیح داد: این مراکز به مدت ۲ ماه فرصت دارند تا نواقص خود را برطرف کنند و در غیر این‌صورت تعطیل خواهند شد.

کریمیان اضافه کرد: اغلب افراد متقاضی راه‌اندازی مراکز ماده ۱۵ در استان، تحصیلات مد نظر و یا مکان مناسب را ندارند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: به دنبال وقوع حادثه چند روز گذشته در یک مرکز ترک اعتیاد شمال کشور، به تازگی دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری برای راه‌اندازی این مراکز صادر شده است.

وی افزود: در هشت ماهه امسال ۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد خوزستان نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت