تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
شهردار اهواز:

اجماع نظر برای گرفتن حقوق اهواز و خوزستان از حاکمیت، یک الزام است

  • کد خبر : 12607
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۴:۲۴
اجماع نظر برای گرفتن حقوق اهواز و خوزستان از حاکمیت، یک الزام است
شهردار اهواز گفت: با توجه به محدودیت منابع و مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر کشور شده، طبیعی است که قدری با ایده‌آل‌ها فاصله داشباشیم اما اجماع نظر برای گرفتن حقوق اهواز و خوزستان از حاکمیت، یک الزام برای موفقیت شهر اهواز است.

رضا امینی در آیین افتتاح فاز دو میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز اظهار کرد: همه نمایندگان مردم در شورای شهر مشکلات دغدغه شهر را دارند اما عوامل ثانویه و بیرون از شهرداری که ریشه در سیاست‌های دشمنان در خارج از کشور دارد، موجب شده‌اند که تلاش شود تا تفرقه ایجاد کنند زیرا نمی‌توانند موفقیت‌ها را ببینند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهری افزود: اهواز دیگر آب گل‌آلودی نیست که هر کسی بخواهد، بتواند از آن ماهی بگیرد. شهرداری به سمت شفافیت حرکت می‌کند. شایسته‌سالاری جایگزین رانت و ارتباط شده و امپراطوری برخی از پیمانکاری‌ها از بین رفته است.

شهردار اهواز گفت: افتخار ما این است که از حقوق مردم دفاع کنیم، فسادستیز باشیم، متهم شویم اما منافع مردم حفظ شود و هر ظرفیت را برای پیشرفت اهواز خدمت بگیریم.

وی عنوان کرد: اهواز از کورس رقابت با کلانشهرها مقدار زیادی فاصله گرفته است. محورهای مشکلات در این شهر متعدد است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک کلانشهر را زمین‌گیر کند که یکی از این مسائل مربوط به فاز دوم این میدان است که امروز به نتیجه رسید.

امینی با بیان اینکه گره‌های کور شهر یکی پس از دیگری در حال باز شدن است، گفت: این افتخار متعلق به شخص نیست بلکه متعلق به همه اعضای شورای شهر، مجموعه مدیران استان خوزستان و شهرداری، اصحاب رسانه و دیگر دلسوزان و معتمدین شهر است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع و مشکلاتی که امروز گریبانگیر کشور شده، طبیعی است که قدری با ایده‌آل‌ها فاصله داشته باشیم اما اجماع نظر برای گرفتن حقوق اهواز و خوزستان از حاکمیت، یک الزام برای موفقیت شهر اهواز است.

شهردار اهواز با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و وحدت برای پیش بردن کارها عنوان کرد: در اختلاف و افتراق، قطعا هر دو سر بازی بازنده خواهند بود. امروز حاکمیت، اراده برای کمک به خوزستان و اهواز دارد و در مدت دو سال، رئیس جمهور هفت بار به خوزستان سفر کرد و همه اجماع نظر برای کمک به خوزستان دارند؛ اما چرا زمینه را برای پیشرفت شهر فراهم نکنیم؟

وی تصریح کرد: چه کسانی از این اختلافات سود می‌برند؟ از ایجاد شفافیت در شهر، منافع چه کسانی تهدید شده است؟

امینی گفت: در حال حاضر منابع زیادی در کلان کشور وجود دارد که به دلیل عدم هماهنگی و نرسیدن صدای واحد از خوزستان به ویژه اهواز به مرکز، سرعت رسیدن منابع و رسیدن آن‌ها به خوزستان به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: امیدوارم آن‌هایی که پنبه در گوششان گذاشته‌اند، پنبه‌ها را از گوششان خارج کنند و این حقیقت را بشنوند و به دیگران منتقل کنند که اگر چنین نشود، قطعا بر مردم جفا کرده‌اند و باید روز معاد پاسخگو باشند.

شهردار اهواز گفت: اعتبارات دو سال و نیم اخیر شهرداری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که وصول شده است. سال گذشته یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان از این رقم به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد اما از بس افراد معلوم الحال انرژی منفی به شهر و مردم پمپاژ و القا کردند، فضا را دچار ابهام و آلودگی کردند. انگار این پول قرار است همه مشکلات ۵۰ سال گذشته اهواز را حل کند و ارزش این پول به قدری است که باید شهر را در کمترین زمان ممکن تکان دهد.

وی با بیان اینکه مبلغ آلایندگی در ردیفی که شورای شهر مصوب کرده هزینه شده است، عنوان کرد: این سر و صداها موجب شد کسانی که در پایتخت، مخالف رسیدن این منابع به اهواز و خوزستان بودند، مجال پیدا کنند و مدیران را با نگرانی مواجه کنند که اگر این وجوه به خوزستان و اهواز داده شود، قابلیت جذب ضعیفی دارد و اساسا مشکلات اجتماعی ایجاد می‌شود.

امینی گفت: تخمین زده می‌شود که میزان مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان ۵۰ هزار میلیارد تومان است که با همه زحمات کشیده شده و همه ارکان قدرتی حاکمیت خوزستان تاکنون کمتر از ۲۰ درصد این رقم بین شهرداری‌ها توزیع شده است.

وی عنوان کرد: ریل‌گذاری‌های شهرداری در حال استقرار است تا قطار خدمت بر این ریل بتواند بیشتر خدمت کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت