تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2

اجرای کمربند سبز اهواز به کجا رسید؟

  • کد خبر : 8721
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۱۲
رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز با اشاره به بررسی وضعیت تامین آب خام کمربند سبز اهواز گفت: جای خالی مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه تبدیل فاضلاب به آب برای استفاده در فضای سبز دیده می‌شود و مقرر شد که در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

محمدمهدی مطیعی با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز اظهار کرد: دستور کار اصلی این جلسه، بررسی وضعیت فعلی، افق آینده و تعهدات سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در خصوص کمربند سبز اهواز بوده است.

وی افزود: بحث‌های فنی در خصوص کمربند سبز اهواز از جمله طول و عرض آن بررسی شد و مقرر شده است که از سوی سازمان‌پارک‌ها گزارشی در این زمینه ارائه شود. همچنین در مورد وضعیت موجود کمربند سبز اهواز و منطبق بودن آن با طرح جامع اهواز مقرر شد گزارشی ارائه و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز با اشاره به بررسی وضعیت تامین آب خام کمربند سبز اهواز، گفت: جای خالی مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه تبدیل فاضلاب به آب برای استفاده در فضای سبز دیده می‌شود و مقرر شد که در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش درباره چگونگی واکاری کمربند سبز اهواز، عنوان کرد: طبق مصوبه، مجموع مساحت کمربند سبز اهواز حدود ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار تعیین شده است و بیشتر مجموعه‌هایی که خدماتی از شهرداری و شهر دریافت می‌کنند در اجرای آن سهیم هستند.

مطیعی افزود: وظیفه شهرداری اهواز اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت این کمربند بوده که حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن انجام شده است. البته در سیل سال ۹۸ به بخشی از آن آسیب وارد شد که عملیات واکاری در حال انجام است. اما دیگر ارگان‌ها هنوز اقدامات در خور تکلیفی که بر دوش‌شان گذاشته شده بود را انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: مقرر شده است گزارشی از نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌هایی که توسط شهرداری اهواز درباره کمربند سبز انجام شده است، تهیه شود و به همراه یک گزارش کامل در اختیار استاندار خوزستان قرار بگیرد تا وی بتواند راهکاری برای مجموعه‌هایی که در این زمینه وظایفی دارند، ارائه دهد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و مردم نیز برای اجرای کمربند سبز در دستور کار است و مقرر شد با مجموعه سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز جلسه‌ای برگزار شود تا بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کمربند سبز را پیش‌بینی کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت