تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

آمادگی برای تداوم فعالیت قطار گردشگری نیشکر در طول سال/شکرستان، گردشگری روستایی و کشاورزی را به بالفعل رسانده‌است

  • کد خبر : 10880
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۳
آمادگی برای تداوم فعالیت قطار گردشگری نیشکر در طول سال/شکرستان، گردشگری روستایی و کشاورزی را به بالفعل رسانده‌است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به راه اندازی قطار گردشگری نیشکر، از آمادگی سازمان متبوع خود برای تداوم حرکت این قطار در طول سال خبر داد و گفت: این قطار می‌تواند جزو بسته گردشگری ما برای تورهای گردشگری باشد و در این زمینه نیاز به انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به راه اندازی قطار گردشگری نیشکر، از آمادگی سازمان متبوع خود برای تداوم حرکت این قطار در طول سال خبر داد و گفت: این قطار می‌تواند جزو بسته گردشگری ما برای تورهای گردشگری باشد و در این زمینه نیاز به انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین وجود دارد.

برای نخستین بار در خوزستان و همزمان با دومین روز از جشنواره ملی شکرستان، قطار گردشگری نیشکر، از مسیر اهواز به ایستگاه «نظامیه» حرکت کرد.

محمدحسین ارسطوزاده در گفت‌وگو با روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تأکید کرد، جشنواره ملی شکرستان در سومین دوره آن، به دلیل قرارگرفتن صنعت نیشکر در میان بالغ بر ۱۴۰ روستا و همچنین رویکرد و تفکر مدیران صنعت نیشکر، حوزه‌های گردشگری روستایی و کشاورزی ما را به فعلیت رسانده‌است.

گردشگری روستایی، یکی از شاخه‌های مهم و پرطرفدار در صنعت گردشگری و یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند علاوه بر منافع اقتصادی، زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را نیز پوشش دهد. این نوع گردشگری را می‌توان مترادف با عبارت تجربه زندگی محلی هم تراز دانست.

وی دربارهٔ تأثیر این رویدادها بر وضعیت صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشبختانه در استان خوزستان انواع ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد و گردشگری روستایی و به تبع آن گردشگری کشاورزی با رویکرد جدید فرهنگی – اجتماعی مدیران صنعت نیشکر فعال شده‌است و به خودی خود در حال انجام است.

گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی است که در جهت رسیدن به‌توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه برای جوامع بومی پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: قطعاً تداوم این اتفاق مبارک در کنار مطالعات جامع گردشگری روستایی و کشاورزی که در سطح استان در حال تکمیل شده‌است، می‌تواند بخش عمده ای از گردشگری استان را تشکیل بدهد.

طی مطالعات صورت گرفته از میان ۴ هزار و ۲۰ روستا در استان خوزستان، بالغ بر ۲۶۰ روستا واجد ارزش‌های گردشگری و صنایع دستی هستند.

شکرستان، تدبیر مناسب مدیریت عامل نیشکر

ارسطوزاده معتقد است: گردشگری کشاورزی و روستایی مکمل کار و فعالیت کشت و صنعت‌های نیشکری در استان است. بخش تولید اقتصادی و کشاورزی که درآمدزاست و البته به نوعی سخت‌افزاری است، بخش گردشگری علاوه بر این که برای ساکنین پیرامون مزارع اقتصادی و سودآور است، بخش نرم‌افزاری این صنعت را تشکیل می‌دهد،

خوشبختانه این امر از سوی آقای دکتر ناصری مدیریت عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی درک شده و برای آن تدبیر مناسب صورت گرفته‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی از سوی توسعه نیشکر هم باعث شادی و طراوت روح کارکنان این صنعت می‌شود و هم اینکه مردم استان بیشتر با خواص طبیعی و شادی آفرین این صنعت و کشاورزی آشنا می‌شوند.

گردشگری سبز

وی در پایان با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی گردشگری سبز، نشست تخصصی راهنمایان طبیعت‌گردی کشور و برپایی کارگاه‌های آموزشی «تالاب و گردشگری» و «گردشگری نجومی» در روزهای اخیر در سطح استان اضافه کرد: ما چیزی در حدود ۸ ماه از سال را به صورت مستقیم از وجود آب و هوای خوب در استان بهره مندیم و این بازه زمانی فرصت خوبی است تا گردشگری رونق یابد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

گردشگری سبز مفهومی محبوب در میان گردشگران، سرمایه گذاران و سایر ذی‌نفعان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته و به سرعت در حال افزایش است. گردشگری سبز در واقع خدمات گردشگری پایدار، سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی را ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت