تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
3

آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان

  • کد خبر : 9287
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۲۲
آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان خبر داد.

محمد حسین ارسطو زاده در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایل و مشکلات عمده در حوزه گردشگری بحث نبود مطالعات و برنامه‌های بالادستی بود که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مشکلات این حوزه را حل کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان آغاز شده است تا بتوانیم گردشگری را در این دو بخش در خوزستان فعال کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در زمینه گردشگری دریایی ۵ شهرستان ساحلی و در بحث گردشگری روستایی تا به حال براساس معیارها ۲۳۰ روستا شناسایی و مطالعات آن‌ها انجام شده است.

ارسطو زاده با اشاره به بررسی دو طرح گردشگری برای دریافت مجوزات لازم و تخصیص زمین در استان عنوان کرد: شهرک گردشگری ساحلی سریم ماهشهر با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ میلیارد تومان در صورت اجرا می‌تواند برای ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کند. این طرح در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در ساحل خلیج فارس و در قالب دو فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین برف پاییزی کشور در استان خوزستان می‌بارد، گفت: در این راستا یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به دنبال احداث تله کابین در سرقوچ باغملک و شهرک گردشگری در این بخش است که با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی می‌تواند برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۳ ایستگاه و در زمینی به مساحت ۸۳ هکتار اجرایی می‌شود و طول آن ۸ کیلومتر است که می‌تواند به عنوان بزرگترین تله کابین خاورمیانه فعالیت کند.

ارسطو زاده یادآور شد: حفظ محیط زیست در حوزه اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی، شرط اول است و در اولویت کار ما است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت