تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2
شهردار اهواز در همایش علمی و کاربردی بررسی علل بروز خرابی های زودرس رویه های آسفالت و راهکارهای اجرایی آن؛

آسفالت از حیث اجتماعی یکی از مهم ترین وظایف شهرداری است/ نهضت آسفالت مورد تاکید جدی همه بخش‌های حاکمیتی است

  • کد خبر : 5443
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۱
شهردار اهواز گفت: کار فنی و عمرانی شهرداری اهواز تنها در آسفالت خلاصه نمی‌شود اما این امر از حیث اجتماعی مهمترین است، چرا که مستقیما با زندگی مردم در ارتباط بوده و باید توجه داشته باشیم طرح نهضت آسفالت مورد تاکید جدی همه بخش‌های حاکمیتی است.

به گزارش بهین خبر، رضا امینی در همایش علمی و کاربردی بررسی علل بروز خرابی های زودرس در رویه های آسفالتی و راهکارهای اجرایی آن که روز چهارشنبه ۳۱ خرداد با حضور اعضای شورای شهر، معاونین شهردار،رییس سازمان عمران و مدیران و پرسنل شاغل در حوزه فنی و عمران و با حضور استاتید این حوزه بزگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش و پژوهش در کارهای عملی، اظهار کرد: حس تعلق سازمانی در بالاترین رده های نیازهای اساسی مجموعه حتی بالاتر از اهمیت برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف است. در ابتدای شروع به کار در شهرداری اهواز با بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران مصاحبه داشته که از این میان تنها دو نفر خود را اهوازی معرفی کردند.

وی افزود: قومیت های مختلف یکی از فرصت های فوق العاده برای اهواز و خوزستان است اما اهواز از ناحیه کارکنان و مدیران نیازمند حس تعلق بیشتری است تا به مرور و با کار فرهنگی به مردم نیز منتقل شود. اگر اهواز را دوست داشته باشیم، از آن نگهداری کنیم و کیفیت شهری را در آن بالا ببریم، با پتانسیلی که دارد می تواند به زیباترین شهر ایران تبدیل شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: اعتبار یک هزار میلیاردی آسفالت در سال ۱۴۰۲ باید به بهترین نحو ممکن هزینه شود، چراکه هزینه عوارضی که شهروندان پرداخت میکنند در مقابل هزینه های بالایی مثل تهیه و اجرای آسفالت قابل مقایسه نیست. به طور کلی حوزه درآمدی شهرداری با چالش‌های جدی مواجه است که اگر درست مدیریت نشود شهر را با چالش روبرو می کند.

شهردار اهواز با اشاره به واریز عوارض آلایندگی به مبلغ تقریبا یک هزار میلیارد تومان که اخیرا به حساب شهرداری واریز شد گفت: به گونه‌ای در مورد این یک هزار میلیارد صحبت می کنند گویی می توان با آن اهواز را چندین برابر تقویت کرد. آنچه که در مورد این مبلغ با توجه به کارهای برزمین مانده شهر گفته شده با واقعیت تناسب ندارد، اگر این مبلغ برای پروژه‌های اصلی شهر هزینه شود در چهار پروژه به اتمام می رسد.

وی افزود: وقتی صحبت ها، حواشی و فشار سیاسی اجتماعی در خصوص هزینه‌کردها وجود دارد و برخی به دنبال سو استفاده هستند، وظیفه ما در بجا و درست هزینه کردن و با کیفیت هزینه کردن به مراتب بیشتر از شرایط معمولی می‌شود لذا باید همکاران به این حساسیت ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امینی بیان کرد: کار فنی و عمرانی شهرداری اهواز تنها در آسفالت خلاصه نمی‌شود اما این امر از حیث اجتماعی مهمترین است، چرا که مستقیما با زندگی مردم ارتباط دارد. لذا می بایست در این خصوص تلاش و اهمیت بیشتری ایجاد شده و توجه داشته باشیم طرح نهضت آسفالت مورد تاکید جدی همه بخش‌های حاکمیتی است.

شهردار کلانشهر اهواز به تعامل دولت با شهرداری در این دوره اشاره کرد و گفت: نگاه دولت نگاهی حمایتی است که این کمک را می توان در سال جاری نیز در تامین ۳۰ هزار تن قیر رایگان دید، در کنار این قیر کمکی ما نیز باید سازمان عمران را از حیث تجهیزات تقویت کرده تا با رعایت الزامات فنی کیفیت کار انجام شده را بالا ببریم.

وی با اشاره به لزوم بازتعریف رابطه میان پیمانکار و شهرداری تصریح کرد: باید به گونه ای رفتار شود که اگر تقابلی وجود دارد با رعایت حدود کار به همدلی و تفاهم تبدیل شود و در کنار قانون این ارتباط نیز تقویت شده تا حس تعلق و تعهد حین کار نیز در پیمانکاران افزایش یابد.

امینی با اشاره به اینکه مجموعه عواملی در کنار هم سبب زیبایی یک عنصر می‌شود، ادامه داد: وقتی یک خدمت مانند آسفالت در محلی صورت می‌گیرد، باید سایر عوامل مانند روشنایی، پیاده رو، جداول، دفع آب‌های سطحی و سایر موارد نیز بهبود یابند تا زیبایی آن قابل مشاهده باشد. اگر کیفیت آسفالت مناسب و حداقل عمری ۱۰ ساله داشته باشد می توانیم به سمت کف پوش‌ها و جداول سنگی برای معابر اصلی و حواشی رودخانه حرکت کنیم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت