مسعود بیات منش در خصوص محورهای اهواز – بهبهان و همچنین اهواز – مسجدسلیمان اظهار کرد: در بحث اجرای پروژه چهارخطه اهواز – بهبهان، از اهواز تا رامهرمز به صورت چهارخطه از سنوات گذشته احداث شده و زیر بار ترافیکی است و از رامهرمز تا بهبهان که حدود ۱۰۰ کیلومتر است از محل اعتبارات ملی شرکت ساخت در دست احداث است.
وی افزود: این شرکت در ۴ قطعه از این محور پیمانکار بکار گرفته و مشغول فعالیت اجرایی است تا بتوان نسبت به چهارخطه کردن این محور اقدام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص پروژه چهارخطه اهواز – مسجدسلیمان عنوان کرد: طول کل این پروژه حدود ۱۲۰ کیلومتر است که از اهواز تا ملاثانی حدود ۳۰ کیلومتر و به صورت ۶ خطه زیر بار ترافیکی است.
بیات منش ادامه داد: از ملاثانی تا مسجدسلیمان که حدود ۹۰ کیلومتر است اداره کل راه و شهرسازی در قالب ۶ قطعه به طول حدود ۵۰ کیلومتر در حال اجرای پروژه توسط پیمانکار است و اعتبارات این طرح نیز از محل اعتبارات ملی ویژه تامین شده است.
وی ادامه داد: ۳ قطعه ۱۰ کیلومتری در این محور از مسیر پلیس راه ملاثانی تا سه راهی گاوسوار و یک قطعه ۴ کیلومتری از مسیر سه راهی گاوسوار تا روستای آبگاه، یک قطعه ۲ کیلومتری از دو راهی لالی تا مسجدسلیمان و همچنین کمربندی مسجدسلیمان به طول ۱۳ کیلومتر دارای پیمانکار برای اجرای طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان یاد آور شد: مجموعا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در این محور قرارداد پیمانکار داریم و این در حالی است که کل اعتبارات ابلاغی امسال حدود ۴۳ میلیارد تومان است و کفاف اجرای چنین طرحهایی را نمیدهد و نیاز است نگاهی ویژه به این محورها داشته باشیم.
بیات منش عنوان کرد: در مصوبات دور اول سفر ریاست جمهور به خوزستان، یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این محور به سازمان برنامه و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد اما تاکنون یک ریال به این محور از محل این مصوبات سفر ریاست جمهور تخصیص داده نشده است.
منبع: ایسنا