تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2
مدیر آبفا منطقه دزفول گفت:

آبیاری نخلستان با آب آشامیدنی!

  • کد خبر : 5827
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
آبیاری نخلستان با آب آشامیدنی!
مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: انشعاب غیرمجازی که به وسیله آن از آب آشامیدنی برای آبیاری نخلستان ۲۰ هکتاری در بخش شهیون دزفول استفاده می‌شد ، شناسایی و کشف شد.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرگزاری فارس از دزفول، حسین سعادتی‌فر مدیر آبفا منطقه دزفول امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از گزارش‌های مردمی مبنی بر افت فشار آب در برخی مناطق بخش شهیون، بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان آبفا و پلیس آب، ۶ فقره انشعاب غیرمجاز واقع در یک نخلستان ۲۰ هکتاری در منطقه روستای بازارگه بخش شهیون دزفول شناسایی و کشف شد.

مدیر آبفا منطقه دزفول انشعاب‌های غیرمجاز را از عوامل اصلی افت فشار آب دانست و گفت: انشعاب‌های غیرمجاز و لوله‌های مربوطه که به وسیله آنها از آب آشامیدنی برای آبیاری این نخلستان ۲۰ هکتاری استفاده می‌شد، جمع‌آوری و ضبط شد.

سعادتی‌فر با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این مورد اظهار کرد : مردم، آبفا دزفول را در شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز یاری رسانند و بر اساس وظیفه شهروندی در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

وی در ادامه ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب‌بها و تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد را از جمله مشکلاتی دانست که انشعابات غیرمجاز به وجود آورده و باعث میشوند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با مشکلات متعددی مواجه گردد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت