تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2
علی یوسفی منجزی نماینده‌ پیگیری امور اهالی چندین روستای زیر آب رفته؛

آب، روستاهای اطراف سد گتوند را فرا گرفت/ خسارت به محصولات کشاورزی و جاده‌های شمال استان

  • کد خبر : 4805
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
به علت بالا آمدن آب سد گتوند تعدادی از روستاهای شمال خوزستان به زیر آب رفت که ضمن وارد کردن خسارت به روستاییان از جمله نابودی محصولات کشاورزی آن‌ها را با خطراتی مواجه کرده است.

به گزارش بهین خبر،از خوزستان، هر ساله با بالا آمدن آب سد گتوند در اواخر بهار برخی روستاهای اطراف این سد در بخش لالی و مسجدسلیمان به زیر آب می‌روند که ضمن وارد کردن خسارت به روستاییان آن‌ها را با خطراتی مواجه می‌کند.

علی یوسفی منجزی نماینده‌ پیگیری امور اهالی چندین روستای زیر آب رفته در این باره به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به واسطه بارندگی خوب، آب از حدی که در سال‌های گذاشته بالا می‌آمد عبور کرده و زمین‌های کشاورزی، خانه‌ها و آغل‌های چندین‌ روستا را به زیر آب برده است.

وی اضافه می‌کند: بعد از چندین خشکسالی، در سال جاری ده‌ها هکتار از زمین‌های اطراف به خصوص روستای تلخ‌آب تاج‌الدین و پَر نوشته زیر کشت گندم و جو رفته بود و محصول خوبی داد و مردم در اطراف زمین‌های خود چادر زده بودند تا دسترنج زحمات خود را برداشت کنند که ناگهان آب به قدری بالا آمد که اهالی چادرهای خود را جمع کردند و منطقه را ترک کردند.

یوسفی منجزی می‌افزاید: روستاهای پابر آفتاب، گلزاری، تنگ هلیل و سربیشه در منطقه آب ماهیک لالی و روستاهای تلخ‌آب تاج‌الدین، پَر نوشته، چشمه شیرین و کنار هشتلک از بخش عنبر مسجدسلیمان به علت بالا آمدن آب سد گتوند زیر آب رفته است.

وی با بیان اینکه جاده‌ها نیز زیر آب رفته و تردد را غیر ممکن کرده است، عنوان می‌کند: ماه گذشته جلسه‌ای با فرماندار مسجدسلیمان و مسئولان شرکت آب‌ و نیرو و سد گتوند برگزار شد که با چهار مصوبه ساخت شهرک برای ساکنین تلخ‌آب تاج‌الدین، ساخت جاده دسترسی جدید پَرنوشته، پرداخت خسارت زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته و دیگری احداث جاده از شیخ آباد به تلخ‌آب تاج‌الدین همراه بود که قرار شد طی روزهای آینده‌ جلسه‌ای نیز با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی لالی و عنبر با مسئولان شرکت آب و نیرو‌ متولی سد گتوند برگزار شود تا حق و حقوق زمین‌های حدود ۵۰ خانوار از روستاهای آب ماهیک و پابر آفتاب که هنوز پرداخت نشده تعیین شود.

به گفته او زمین‌ها و خانه‌های حدود ۵۰ خانوار از روستا‌های اطراف به خصوص در تلخ‌آب تاج‌الدین و آب ماهیک هنوز توسط شرکت آب و نیرو هنوز تملک نشده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت