تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به حذف شرط "فاصله‌گذاری" در کلاس‌ها:

۳۵۰۰ کلاس درس خوزستان بیش از ۳۵ دانش‌آموز دارند

  • کد خبر : 1843
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
۳۵۰۰ کلاس درس خوزستان بیش از ۳۵ دانش‌آموز دارند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آیین‌نامه جدید برای بازگشایی حضوری مدارس، استفاده از ماسک و رعایت تهویه عنوان شده و فاصله‌گذاری عنوان نشده است این در حالی است که در خوزستان حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که دارای جمعیت بالای ۳۵ دانش‌آموز هستند.

کوروش مودت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت تهویه در این زمینه مهم است اما همه مدارس خوزستان تهویه ندارند و پنجره‌ها را باز می‌کنند.

وی افزود: در آیین‌نامه جدید برای بازگشایی حضوری مدارس، استفاده از ماسک و رعایت تهویه عنوان شده و فاصله‌گذاری عنوان نشده است این در حالی است که در خوزستان حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که دارای جمعیت بالای ۳۵ دانش‌آموز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش از این همه مدارس خوزستان کولر داشتند اما در این مدت تعدادی از کولرها دچار مشکل شدند و اکنون یکی از مشکلات ما کمبود کولر است و با توجه به باز شدن پنجره‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد شود اما در حال تامین کولر برای مدارس دچار مشکل هستیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان مشکوک به ابتلا به کرونا، مبتلایان به کرونا و بیماران زمینه‌ای نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند اما دیگر دانش‌آموزان باید به صورت حضوری به مدرسه بیایند.

مودت افزود: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی ۹۷.۷ درصد و نوبت دوم ۷۸.۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز در استان، گفت: میانگین بازگشایی مدارس در خوزستان ۸۴ درصد است.

وی بیان کرد: در پی آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای برگزار نشدن حضوری کلاس‌های درس از جمله پایین آمدن سطح تاب ‌وری دانش آموزان، بازگشایی مدارس انجام شده است.

مودت با اشاره به آسیب‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان مانند چاقی در پی فعالیت غیر حضوری مدارس گفت: میانگین چاقی دانش‌آموزان خوزستان ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: در آموزش غیر حضوری، برابری آموزشی نیز اجرا نمی شود؛ با وجود اینکه خوزستان در توزیع تبلت و طرح هدایتف استان نخست کشور است و حدود ۱۲ هزار تبلت توزیع کرده‌ایم اما هنوز حدود ۹۰ هزار دانش‌آموز به تبلت دسترسی ندارند و هر کاری کنند عده‌ای می‌مانند. بنابر این موارد، تصمیم گرفته شد بازگشایی مدارس انجام شود، هر چند ایراداتی به ویژه در مورد مسائل سرمایشی وجود دارد که باید رفع شوند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت