تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

۱۰۳ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در خوزستان شناسایی شد

  • کد خبر : 2186
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
۱۰۳ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در خوزستان شناسایی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : تعداد ۱۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز «ماینر» در فروردین ماه امسال در خوزستان کشف و ضبط شد.

علی خدری با اشاره به فرا رسیدن گرما و افزایش مصرف برق و همچنین ضرورت جمع آوری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، اظهار داشت: با تلاش مجموعه حراست این شرکت  در شهرستان ها و همراهی نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی و در راستای کمک به پایداری شبکه برق، تعداد ۱۰۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرهای مختلف استان کشف و ضبط شد.  

خدری با  اشاره به اینکه مجموعه شرکت توزیع برق خوزستان در آستانه فرا رسیدن گرمای زودهنگام طرح های تاب آوری شبکه و مقابله با انشعابات غیرمجاز را برای برخورداری مشترکان از برق پایدار اجرایی می کند گفت: علیرغم ارائه دستورالعمل واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی برای مشترکین، متاسفانه برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت دراین زمینه می کنند.

وی گفت: این امر باعث افزایش مصرف و بروز مشکلات فراوان در کنترل بار مشترکین می شود که در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با استفاده از روش های گوناگون اقدام به شناسایی این مراکز غیرمجاز نموده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: هم استانی ها برای کمک به اقتصاد، آرامش و امنیت جامعه در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و حراست اداره برق شهرستان ها، یا از طریق سامانه سمات که لینک آن در اپلیکیشن “برق من” موجود است، و یا با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۲۰۰۰۱۰۰۸۷۸ حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اطلاع دهند.

خدری افزود: این همکاری مشترکین در شناسایی و کشف دستگاه های ماینر غیرمجاز، باعث حفظ پایداری شبکه برق و ارائه خدمات مطلوب می شود که البته مشترکین همراه که این دستگاه ها را شناسایی و اطلاع می دهند، تا مبلغ ۲۰۰میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می کنند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت