تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

کمبود حدود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

  • کد خبر : 1993
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کمبود حدود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان
مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از ابرچالش‌ها در آموزش و پرورش خوزستان، مربوط به حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی است که با همت همکاران، در نیروی انسانی گام‌های موثر برداشتیم و نسبت به گذشته شاخص کمبود، مثبت شد اما همچنان حدود ۸ تا ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خوزستان کمبود داریم.

کوروش مودت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۵ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تا آنجا که توانستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، برای آموزش و پرورش استان خوزستان تلاش کردیم و اقداماتی انجام دادیم. آموزش و پرورش استان خوزستان یکی از سه آموزش و پرورش پرجمعیت کشور از نظر نیروی انسانی با بیش از ۶۸ هزار پرسنل، بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز، ۱۱ هزار مدرسه و ۵۰ هزار کلاس درس است.

وی افزود: یکی از ابرچالش‌ها در آموزش و پرورش خوزستان، مربوط به حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی است که با همت همکاران، در نیروی انسانی گام‌های موثر برداشتیم و نسبت به گذشته شاخص کمبود، مثبت شد اما همچنان حدود ۸ تا ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خوزستان کمبود داریم. از طریق ماده ۲۸ و تربیت معلم، استخدام‌هایی صورت گرفت و تبدیل وضعیت‌هایی نیز انجام شد اما باید برای نگه‌داشت نیرو در استان خوزستان نیز تلاش کنیم که تراز منفی نشود.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش را برای اولین بار تفسیر کردیم که با استقبال وزارت مواجه شد، گفت: میانگین کشوری در فضای آموزشی ۵ متر و استاندارد آن ۸ متر برای هر دانش‌آموز است که این رقم در استان خوزستان نزدیک به ۴.۹۲ متر مربع است و در حال نزدیک شدن به میانگین کشوری به دلیل اقدامات موثر خیرین مدرسه‌ساز است.

مودت افزود: استان خوزستان رتبه اول کشور در جلب مشارکت خیرین را به دست آورد و گوی سبقت را از خراسان رضوی ربود. برای بهبود وضعیت فضای آموزشی نیازمند کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی مدارس هستیم. البته تعامل مثبت و سازنده باعث ترقی شاخص استان خوزستان شد. باید در این حوزه تحول ایجاد شود به این دلیل که مقدار زیادی کمبود کلاس درس داریم. در حذف مدارس سنگی نیز گام‌های خوبی برداشته شد.

وی بیان کرد: قطعا در کار خود نقصان و ایراد نیز داشته‌ایم. آموزش و پرورش چالش‌ها و مشکلاتی دارد و البته ظرفیت‌های بسیار زیادی نیز دارد. ۶۵۰ دکتر معلم در استان خوزستان داریم که در کشور ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است. با توجه به وسیع بودن حوزه جغرافیایی و فاصله حدود ۵ ساعته برخی مناطق از مرکز استان، با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم اما از طرف دیگر تنوع جغرافیایی و قومیتی سبب ارتقای استان نیز شده است.

مودت در پایان گفت: در افزایش پوشش تحصیلی و شناسایی بازماندگان از تحصیل تلاش کردیم. امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و استان خوزستان به وضعیت شایسته‌ای دست پیدا کند. از همه سپاسگزارم؛ همچنین تشکر و سپاس ویژه از وزارت آموزش و پرورش، استانداران سابق و فعلی خوزستان، نماینده ولی فقیه و اصحاب رسانه که در این مدت کمک کننده بودند، دارم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت