تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان:

هیچ کلاس درس عشایری در خوزستان بدون معلم نمانده است

  • کد خبر : 903
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان آخرین اقدامات آموزش و پرورش عشایری در جهت تحقق عدالت آموزشی و بهبود شرایط آموزش را تشریح کرد.

رضا فرامرزی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف برای تحقق عدالت آموزشی، اظهار کرد: در خصوص فضای آموزشی در یک سال گذشته برای جایگزینی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین و نامناسب که برخی از آن‌ها سنگی هستند با پیگیری‌های انجام شده، پروژه‌های ساخت مدارس استاندارد کلنگ‌زنی شدند که بخشی از این مدارس در حال ساخت هستند و بخشی دیگر نیز در حال تکمیل هستند. این کار نقطه عطفی در طول سال‌های گذشته در راستای تحقق عدالت آموزشی در مناطق عشایری است.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع سرانه‌های دانش‌آموزی نیز در سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد، سرانه نسبتا خوبی با توجه به محدودیت‌های موجود به مدارس عشایری اختصاص داده شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به تلاش‌های معلمان عشایری در دوران کرونا، گفت: در خصوص برگزاری کلاس‌های درس با وجود اینکه الزامی برای حضوری شدن کلاس‌ها نبود اما همکاران ما با فداکاری، جور محرومیت مناطق عشایری را کشیدند تا دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند. این خود امتیازی است که با تلاش معلمان فراهم شد تا دانش‌آموزان عشایری کمترین آسیب را در دوران کرونا ببینند.

فرامرزی افزود: با توجه به اینکه در اکثر مناطق عشایری زیرساخت اینترنت وجود ندارد و والدین نیز توان خرید تجهیزات آموزشی را نداشتند، قاعدتا اگر کلاس‌ها حضوری برگزار نمی‌شد این کودکان از تحصیل باز می‌ماندند.

وی بیان کرد: در سال گذشته میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان متوسطه سال آخر، ۲ نمره ارتقا پیدا کرد که به لطف برگزاری کلاس‌های حضوری بود. در کنکور سراسری نیز با وجود آمار پایین دانش‌آموزان متوسطه، بیش از ۶۰ دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه‌های خوبی قبول شدند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به ساماندهی مشکل کمبود معلم، گفت: کمبود معلم در همه مناطق کشور وجود دارد و ما نیز برای پوشش همه کلاس‌های درس از معلمانی که داریم استفاده می‌کنیم. البته کمبود نیرو در حوزه خوزستان کمتر بوده است؛ به عنوان مثال در برخی مناطق مانند اندیکا کمبود داریم و در برخی مناطق دیگر مثل رامهرمز و باغملک هیچ کمبود نیرویی نداریم. در نهایت هیچ کلاس درسی بدون معلم نمانده است و مجموعا از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ حدود ۱۰۰ نیرو جذب کرده‌ایم. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت به کارگیری سرباز معلمان افزود: امسال کمترین تعداد به کارگیری سرباز معلم را داشتیم و سعی شد افرادی انتخاب شوند که مدرک تحصیلی مرتبطی با آموزش داشته باشند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت