تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5
طرح جدید پلیس

متخلفین تغییر پلاک به کلاس توجیهی می‌روند

  • کد خبر : 6119
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
متخلفین تغییر پلاک به کلاس توجیهی می‌روند
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: تمامی رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاسهای توجیهی و اجباری فرستاده می‌شوند.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روز شنبه ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ، احسان مومنی در گفت و گویی اظهارداشت: در حال حاظر از طریق رصدی که صورت می‌پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، از تخلف مدنظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: مرکز اجراییات با اسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می‌گردد. ولی در غیر اینصورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد : اگر راننده ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد به مراجع قضایی معرفی می گردد و مجازات های خاص خود را دارد که جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است. همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و از ۶ ماه تا یکسال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه در تهران بخاطر پوشش پلاک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۷ مورد موتورسوار متخلفی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ مومنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود:علت افزایش این آمار به این موضوع باز می گردد که پلیس در سال جاری به صورت جد با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز در این باره به آن اشاره داشته ایم .

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت