تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده:

شخصیت مرحوم “شفیعی”، معنای کامل وحدت حوزه و دانشگاه بود

  • کد خبر : 1839
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
شخصیت مرحوم “شفیعی”، معنای کامل وحدت حوزه و دانشگاه بود
مدرس حوزه و دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در معرفی مرحوم شفیعی، گفت: از اکنون و با پیامی که از مقام معظم رهبری دیدیم این تکلیف بر دوش ما گذاشته شد که ایشان را الگو معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در آیین گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مردان الهی این است که پس از رحلت‌شان، داغ مصیبت آن‌ها را گذشت زمان نمی‌تواند تسکین دهد و فراق آن‌ها با گذشت زمان فراموش نخواهد شد. در میان سختی‌ها، مشکلات و دشواری‌ها؛ سخت‌ترین مساله، فقدان مردان الهی است و مرحوم سید محسن شفیعی به صورت محسوس یکی از انسان‌های الهی بود.

وی افزود: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، حاج محسن شفیعی عالمی خدوم و پرتلاش است. نظر همه افرادی که در این مجالس از ایشان صحبت می‌کنند نشان‌دهنده این است که فضائل این بزرگوار هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست اما مهم این است که بدون اینکه معامله‌ای در کار باشد مقام و فضائل مرحوم شفیعی ذکر می‌شود زیرا ارادتمندان، به ایشان ارادت قلبی داشتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ماه رمضان صبر است، گفت: صبر در قرآن مفهومی بسیار گسترده‌تر از آنچه که در ذهن‌ها است، دارد. نقطه اوج صبر، صبر در مشکلات و مسائل است که بیش از همه در دین به آن تأکید شده است و وقتی مصیبتی وارد می‌شود فرد ذکر انالله و اناالیه راجعون را زمزمه می‌کند؛ نه تنها برای زمانی که عزیزی از دست می‌رود بلکه برای زمانی که مالی از دست می‌رود یا دشواری پیش می‌آید.

وی ادامه داد:  صبر در اطاعت خداوند متعال از دیگر نمونه‌های صبر است. صبر در برابر شهوات و آنچه که یوسف صدیق داشت نیز از نمونه‌های دیگر صبر است اما باز هم مفهوم آن گسترده‌تر است؛ از جمله صبر در کسب مکارم اخلاقی که در قرآن ذکر شده و صبر در هنگام قدرت و … از ابعاد مختلف این مفهوم است و خداوند متعال اجر و پاداش اهل صبر را ضایع نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با بیان اینکه حاج آقا سیدمحسن شفیعی اهل صبر و گذشت بود، یادآور شد: خداوند متعال نیز اجر او را ضایع نخواهد کرد. اکنون نیز او در بین ما نیست اما آنچه که از او بین ما به جای گذاشته شده را می‌بینم. رهبر معظم انقلاب پیامی برای رحلت ایشان دادند و تسلیت گفتند که محتوای بی‌نظیری داشت و هیچ کجا پیدا نمی‌کنیم که رهبری پیامی اینچنین داده باشند.ایشان فقدان وی را خسارت دانسته و از وی تعبیری با عنوان عالم خدوم و بصیر داشته‌اند؛ این پیام، مبالغه نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌های خوزستان تاکید کرد: چه از ایشان استفاده کردیم و چه کوتاهی کردیم مربوط به گذشته است‎؛ چقدر از فردی که رهبری وی را بصیر و خدوم دانست، استفاده کردیم؟ از اکنون و با پیامی که  از مقام معظم رهبری دیدیم این تکلیف بر دوش ما گذاشته شد که ایشان را الگو معرفی کنیم؛ این الگو را باید بشناسیم و معرفی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت الگو قرار دادن مرحوم شفیعی، بیان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه، دانشگاه و یا مسجد موفق عمل کنیم، باید مرحوم شفیعی را به عنوان الگو معرفی کنیم. پیام و فرمایشات مقام معظم رهبری حجت را بر همه در این خصوص تمام کرده است. پیام رهبری در این خصوص، از حاج سیدمحسن شفیعی یک الگو درست کرد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده خطاب به به حوزوی‌ها، اساتید و دانشجویان، گفت: مرحوم شفیعی فضائلی داشت که بخشی از آنها را ممکن است داشته باشیم اما قطعا بخش زیادی از آن را به ما نداده است. آنچه که ایشان داشت را باید در خود تقویت کنیم. ایشان همه افراد از دانشجویان تا کارکنان را مورد احترام قرار می‌داد، در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظرات مختلف و حتی متضاد داشت که این دلیلی برای این نیست که احترام از بین برود. ایشان در دانشگاه و مساجد مریدان بسیار زیادی داشت. شخصیت مرحوم شفیعی، معنای کامل وحدت حوزه و دانشگاه بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌های خوزستان افزود: ایشان با رفتار خود دین را معرفی کرد. اساتید و دانشجویان به ایشان افتخار می‌کنند چراکه پناه آن‌ها بود. این اخلاق، اخلاق قرآن است. حوزه‌ها، دانشگاه، مساجد و مردم ما عزیزی را از دست دادند که جایگزینی ندارد. بنده و ده نفر را با هم در نظر بگیریم نمی‌توان یک آقا سیدمحسن باشد. کسی که از خود گذشته باشد، سعه وجودی پیدا می‌کند.

وی گفت: سیدمحسن شفیعی زندگی بسیار بسیار ساده‌ای داشتند که برای همه ما افتخار است. راه سیدمحسن در دانشگاه و حوره ادامه خواهد داشت و پیام رهبری نیز حجتی بود برای ما و الگویی برای ما معرفی کرد. کوتاهی‌هایی که داشتیم را جبران و بیشتر شیوه، سیره و راه سید محسن را معرفی خواهیم کرد.  

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت