تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد:

راه‌اندازی ۴۲ مرکز آموزش جوار و بین کارگاهی در خوزستان

  • کد خبر : 1707
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
راه‌اندازی ۴۲ مرکز آموزش جوار و بین کارگاهی در خوزستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی ۴۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و بین کارگاهی در استان در سال گذشته خبر داد.

جلیل بیت‌مشعل اظهار کرد: مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار برای صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی دارای شرایط صادر می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۴۲ مرکز آموزش جوار و بین کارگاهی در خوزستان در سال گذشته افزود: مراکز جوارکارگاهی در کنار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها راه‌اندازی می‌شوند تا علاوه بر صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف، مهارت‌آموزان نیز در محیط کاری واقعی قرار بگیرند و بر تجربیات خود اضافه کنند. تاسیس و برگزاری دوره‌های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردها و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: قانونگذار مشوق‌های خوبی برای واحدهای تولیدی که اقدام به راه‌اندازی این مراکز می‌کنند، در نظر گرفته است به طوری که بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده واحد های صنعتی، تولیدی و خدماتی که اقدام به راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی می‌کنند به همان میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه از معافیت‌های مالیاتی بهرمند خواهند شد.

بیت‌مشعل گفت: از مزایای این طرح، اعطای مجوز به صنف و بیمه مسولیت مدنی کارآموز در طی دوره و اعطای گواهینامه مهارتی جهت استفاده در طرح‌های حمایتی پس از اتمام دوره است.

وی گفت: در راستای ارائه آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و تسهیل دسترسی به این آموزش‌ها برای کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها، همچنین به منظور ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف درکنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری این نهاد، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در پایان یادآور شد: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که علاقمند به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز و اداره کل اطلاعات لازم را دریافت کنند تا با همکاری آموزشی صنایع و صنوف زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلین فراهم شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت