تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان

خوزستان رکورددار ساخت مدرسه در دهه فجر

  • کد خبر : 2778
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
خوزستان رکورددار ساخت مدرسه در دهه فجر
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره تحویل ۹۱۶ کلاس درس به آموزش و پرورش تا پایان سال گفت: با ساخت۳۱۰ کلاس، خوزستان رکورد دار ساخت مدرسه در دهه فجر امسال است.

به گزارش بهین خبر محمد سعیدی پور سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست خبری اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی در استان خوزستان ۵.۰۲ است این در حالی است که میانگین این سرانه در کشور ۵.۲۰ است که از میانگین خوزستان بیشتر است برای رسیدن به یک استاندار در تلاش هستیم طی سال آینده با ساخت بیش از یک هزار کلاس در از میانگین کشوری عبور کنیم و به ۵.۴۲ برسیم.

وی افزود: تعداد پنج هزار و هشتصد کلاس درس در استان وجود دارد که از این میزان کمتر از ده درصد خطر آفرین و به طور کلی ۲۸ درصد از آنها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تلاش برای حذف مدارس سنگی اضافه کرد: یک هزار و ۲۴۰ کلاس سنگی در استان وجود داشت که با توجه به تلاش های صورت گرفته از چند سال گذشته از سال ۱۳۹۹ تا کنون نزدیک به ۳۴۴ مدرسه سنگی با مدرسه ساختمانی جایگزین شده است علاوه بر آن جایگزینی ۲۶۱ کلاس جدید نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی بیان کرد: این طرح از مهرماه امسال شروع شده و تا تیرماه سال آینده ادامه دار خواهد بود، این طرح در راستانی حذف کلاس های سنگی با جمعیت بیش از ۱۰ تلاش می کند و تا کنون ۳۳ کلاس شناسایی و برنامه ریزی لازم جهت جایگزینی آنها انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اقلیم خوزستان نیازمندی ما به لوازم سرمایشی بیشتر از لوازم گرمایشی است در همین راستا تا کنون سه هزار کولر در مدارس استان توزیع شده است با این حال برای رسیدن به یک حالت استاندارد نیازمند ۳ هزار کولر دیگر نیز هستیم تا دانش آموزان در دمایی مطلوب در کلاس خود مشغول تحصیل باشند.

سعیدی پور ادامه داد: ۹۱۶ کلاس درس با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد، در مهرماه سال ۱۴۰۲ نیز باقی پروژه های مدرسه سازی تحویل آموزش و پرورش می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان رکورد دار ساخت مدرسه در دهه فجر امسال است، توضیح داد: در دومین روز از دهه فجر امسال یکهزار و یکصد کلاس درس در کل کشور افتتاح شد که سهم خوزستان ۷۵ پروژه در قالب ۳۱۰ کلاس درس با هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از جمله مواردی است که مورد توجه این سازمان است گفت: مشارکت خیران در امسال تاکنون ۶۷۵ میلیارد ریال بوده است و این سازمان تلاش دارد در قالب برنامه های مختلف در جذب وسیع خیران اقدامات لازم انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ در استان می توانند در ساخت مدرسه همکاری کنند بیان کرد: این اداره کل برای ساخت ۶۰ پروژه مدرسه سازی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با شرکت مناطق نفتخیز جنوب تفاهم نامه منعقد کرده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت