تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

حفظ دغدغه تماشای تئاتر از اهم برنامه‌ریزی‌های پساکرونایی باشد

  • کد خبر : 1492
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
حفظ دغدغه تماشای تئاتر از اهم برنامه‌ریزی‌های پساکرونایی باشد
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان معتقد است حفظ دغدغه تماشای تئاتر در خانواده‌ها باید از اهم برنامه‌ریزی‌های پساکرونایی باشد.

محمد یاقوت‌پور به مناسبت روز جهانی تئاتر اظهار کرد: پیکره نجیب و مأخوذ به حیای تئاتر در پی تلاش‌های شبانه‌روزی دفاتر بیست‌وهفت‌گانه انجمن‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان خوزستان و حضور ایثارگرانه هنرمندان نجیب خوزستان در سال‌های اخیر جان دوباره‌ای یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تعطیلی‌های کرونایی در ۲ سال گذشته تئاتر استان صدمه‌های بسیاری دید که از همه مهمتر قطع اجراهای پیوسته نمایش در شهرستان‌ها و به تبع آن گسست حضور تماشاگران علاقه‌مند در سالن‌های نمایش بود که باعث کم‌رونقی و کم‌فروغی تئاتر شد.

یاقوت‌پور باور دارد: زمانی می‌توانیم بگوییم تئاتر رونق پیدا کرده که به تماشای تئاتر نشستن در سبد فرهنگی خانواده‌ها به شکل ثابت و منظم قرار گیرد و این مهم برنامه‌ریزی دراز مدت و مدون را می‌طلبد.

او تاکید کرد: تئاتر در اساسی‌ترین وجه خود درباره‌ تحول است. بازیگر توسط نقش متحول می‌شود. شخصیت با صحنه تحول می‌یابد و تماشاگران از تجربه تماشای تئاتر متحول می‌شوند. از این رو، در تئاتر اطمینان پیدا می‌کنیم که تحول امکان‌پذیر است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان گفت: در زمینه  تحول در برنامه‌ریزی رویدادهای تئاتری نیز گام برداریم و همان گونه که رویدادی فاخر و آموزش محور همچون رپرتوار تئاتر «خوزستان جان» با نگاه گریز از جشنواره‌های مرسوم رقابتی و صرفا در حمایت از تولید آثار فاخر و توجه به اجرای عموم در گستره جغرافیایی کل استان تدوین و برنامه‌ریزی شد دیگر رویدادها و جشنواره‌های تئاتری نیز آسیب‌شناسی و به‌روز شوند.

یاقوت‌پور با بیان این که در دنیای تنهایی‌های کرونایی تئاتر ظرفیت همدلی را نشانه گرفته و البته وسعت نیز می‌بخشد ادامه داد: زنده بودن و بی‌واسطگی اجرای تئاتر به تماشاگر این اجازه را می‌دهد تا دنیایی دیگر را تجربه کند و هم عقلانی و هم احساسی درباره‌ آن‌ها بیاموزد.

او اظهار کرد: تئاتر روی صحنه اتفاق نمی‌افتد بلکه در ذهن تماشاگر به وقوع می‌پیوندد. تئاتر خوب به تماشاگران اجازه می‌دهد درمورد آن‌ چه به آنها ارایه می‌شود به جای دریافت‌کنندگان منفعل خالقانی فعال باشند و به همین دلیل است که باید تئاتر مورد توجه و حمایت ویژه‌تر مسئولان قرار گیرد.

یاقوت‌پور ابراز امیدواری کرد: تئاتر بتواند مجددا در روزهای فارغ از کرونایی پیش رو جایگاه و نقش سرنوشت‌ساز خود را در بطن فرهنگ جامعه بازآفرینی کند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت