تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

جای خالی نظارت بر تاکسی‌ها و سردرگمی اهوازی‌ها

  • کد خبر : 1169
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
جای خالی نظارت بر تاکسی‌ها و سردرگمی اهوازی‌ها
همه ساله در روزهای پایانی سال با افزایش تردد و ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مرکز اهواز و دیگر مراکز خرید مواجه می‌شویم به گونه‌ای که کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و نبود نظارت کافی تاکسیرانی بر فعالیت تاکسی‌ها بیشتر احساس می‌شود.

مدتی است که رانندگان تاکسی نرخ کرایه را به صورت خودسرانه افزایش داده‌اند با این وجود در روزهای منتهی به پایان سال باز هم شاهد افزایش کرایه تاکسی‌ها هستیم به گونه‌ای که کرایه تاکسی در برخی مسیرها تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این روزها جای خالی نظارت کافی تاکسیرانی بر فعالیت تاکسی‌ها  بیشتر به چشم می‌خورد و مردم کلافه شده‌اند.

یکی از شهروندان در حال سوار شدن در تاکسی است که راننده می‌گوید کرایه هر نفر ۱۰ هزار تومان است. این شهروند از افزایش ناگهانی کرایه تاکسی تعجب می‌کند، سری تکان می‌دهد و می‌گوید تا کی اینقدر بی‌قانونی؟

با وجود اینکه در ایام نوروز مردم زودتر به بازارها می‌روند اما طبق مشاهدات، حوالی ساعت ۱۶ هیچ مامور تاکسیرانی در ایستگاه شهید فهمیده حضور ندارد و خودروهای شخصی هم در این ایستگاه مسافربری می‌کنند.

تاکسی‌ها نیز تنها با گرفتن کرایه و برابری با دربست مسافر سوار می‌کنند. در این بازه زمانی در بسیاری از مسیرها ماموران تاکسیرانی برای نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها حضور ندارند و هر کسی با هر نرخی که دلش بخواهد مسافر سوار می‌کند و این وضعیت تا غروب ادامه دارد.  

در یکی دیگر از خطوط در حالی که تاکسی‌ها حضور دارند اما تعداد زیادی از شهروندان در صف ایستاده‌اند تا شاید یک تاکسی حاضر شود سوارشان کند.

 پس از آن دو مامور تاکسیرانی در این ایستگاه که یکی از ایستگاه‌های پرتردد مرکز شهر است حضور پیدا کرده و کمی تاکسی‌ها را سامان‌دهی می‌کنند اما باز هم در برخی ایستگاه‌ها هیچ مامور تاکسیرانی مشاهده نمی‌شود.

علاوه بر افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، برخی رانندگان تنها در صورتی مسافران را سوار می‌کنند که مسافر در نیمی از مسیر به مقصد خود برسد تا زودتر به ایستگاه برگردند و مسافرگیری کنند.

در این شرایط برخی از مردم حاضر به پرداخت کرایه بیشتر نشده و منتظر اتوبوس مانده‌اند به گونه‌ای که در ایستگاه‌های اتوبوس صف‌های طولانی ایجاد شده اما به دلیل کمبود اتوبوس، مردم مجبورند مدت طولانی در ایستگاه‌ها بایستند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شلوغی بازار و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی می‌طلبد سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نظارت بیشتری بر فعالیت تاکسی‌ها داشته باشد تا هرج و مرج در تردد مردم کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت