تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

توضیح شهرداری درباره فوت کودک خردسال اهوازی در پی سقوط در جوی روباز

  • کد خبر : 776
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
پس از فوت کودک خردسال ساکن کوی گلدشت اهواز به علت سقوط در جوی فاضلاب روباز، شهرداری منطقه ۶ اهواز در اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه داد.

در این اطلاعیه آمده است:

“ضمن عرض تسلیت درگذشت کودک ساکن گلدشت به خانواده محترم  ایشان و آرزوی صبر برای این عزیزان به اطلاع افکار عمومی می‌رساند؛

با توجه به اینکه محلات گلدشت، کوی سیاحی، گلبهار و کوی سادات فاقد طرح تفصیلی می‌باشند، توسعه خارج از طرح مذکور، مستلزم وجود تاسیسات زیرزمینی مانند آب‌، گاز و فاضلاب است که طبق ماده ۳۷۰ قانون تشکیل شرکت آب و فاضلاب و ماده ۴ این قانون، انجام به موقع تاسیسات شهری مربوطه، نیز به عهده این شرکت است، لذا با توجه به عدم وجود لوله‌های فاضلاب در منطقه مذکور، ساکنان به ناچار از جوی‌های آب‌های سطحی که شهرداری برای جمع‌آوری این آب‌ها احداث کرده است به عنوان خروجی فاضلاب استفاده می‌کند که این موضوع متاسفانه منجر به حادثه مذکور شده است.

معمولاً ساکنان محلات مذکور، سپتیک‌هایی به منظور شبکه فاضلاب در منازل خود احداث نموده‌اند تا به محض اینکه تاسیسات شهری توسط آبفا، شرکت گاز و سایر ارگان‌ها انجام شد، شهرداری اقدام به بهسازی، آسفالت و برقراری معابر نماید.

ضمن اینکه انجام و ساماندهی به موقع تاسیسات شهری، نیازمند همکاری ارگان‌های مربوطه می‌باشد، اعلام می‌گردد شهرداری منطقه ۶ هم‌اکنون در حال انجام عملیات خروجی فاضلاب منطقه گلدشت است.

در همین راستا پس از جلسات متعدد در استانداری و فرمانداری، طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی مصوب شد و احداث خروجی به سمت کانال سلمان و نصب پمپ در انتهای کانال و پمپاژ به سمت کانال مذکور به صورت موقت در هنگام بارندگی فعال گردیده است.

امید است شرکت آبفای اهواز نسبت به تعهدات قانونی خود در محلات اهتمام جدی داشته باشد تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

اداره ارتباطات شهرداری منطقه شش”

این نخستین حادثه مرگبار جوی‌های روباز فاضلاب در اهواز نیست و شهروندان اهوازی به ویژه کودکان خردسال بارها قربانی این حوادث شده‌اند. در موردی مشابه، تابستان گذشته نیز یک کودک یک ساله در کوی سیاحی اهواز با سقوط در جوی روباز فاضلاب روبه‌روی منزل‌شان جان باخت. در نهایت در هر کدام از این حوادث، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز با صدور اطلاعیه و توضیح موارد تکراری، هر کدام از خود سلب مسئولیت کرده و دیگری را مقصر دانسته‌اند. در مورد اخیر نیز، شرکت آبفا در اطلاعیه ای تقصیر را به صورت ضمنی به گردن شهرداری انداحته است.

در این میان همچنان جان کودکان خردسال اهوازی به ویژه در مناطق و محله‌های حاشیه شهر که از سیستم دفع آب‌های سطحی برخوردار نیستند، هر لحظه در خطر است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت