تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان

بکارگیری نیروی متخصص و اجرای طرح فولاد سازی در اولویت است

  • کد خبر : 3463
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۰۷
بکارگیری نیروی متخصص و اجرای طرح فولاد سازی در اولویت است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان فعالیت خط تولید این کارخانه را برای کشور استراتژیک عنوان کرد و گفت: در همین راستا بکارگیری تخصصی از نیروی انسانی و اجرای طرح فولاد سازی این شرکت از اولویت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش بهین خبر علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: این شرکت که با تکنولوژی بروز در زمینه نورد ورق های فولادی عریض، توان تولید محصولاتی را داراست که پیش تر به صورت واردات جهت مصارف صنایع داخلی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی ادامه داد: طرح احداث کارخانه تولید ورق های عریض فولادی استحکام بالا به صورت یک مجموعه کامل شامل واحد فولادسازی و نورد ورق عریض پیش بینی شده بود که به دلیل راه اندازی خط نورد ورق در ابتدا، موضوع اجرای طرح فولادسازی طی سالهای گذشته با چالشهای فراوانی رو به رو شد؛ بگونه ای که تاکنون این مهم محقق نگردید.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان اضافه کرد: به همین جهت سالها مواد اولیه این شرکت در بحث نورد اسلب های خاص توسط شرکت‌های فولاد سازان داخلی تامین شده است که آن نیز به دلیل عدم امکان ریخته گری اسلب ۲۳ تن، باعث شد این مجموعه با نصف ظرفیت خود فعالیت داشته و علاوه بر پرداخت هزینه های هنگفت ناشی از نبود واحد فولاد سازی، همچنان ظرفیت کامل کارخانه محقق نشده است.

محمدی ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که در گذشته جهت اجرای طرح فولاد سازی و ضرورت آن انجام شد، در ماه‌های گذشته با حمایت های همه جانبه سهامداران و همچنین اقدامات خوبی که توسط این مجموعه در چندین هفته گذشته صورت پذیرفت، بعد از ماه مبارک رمضان آیین کلنگ زنی این طرح انجام می شود.

وی احداث کارخانجات ذوب و ریخته گری و احیاء مستقیم جهت پایداری در تأمین مواد اولیه کارخانه نورد، صرفه جویی در هزینه های تولید و اشتغال زایی جوانان را مهمترین برنامه شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت: با احداث کارخانجات مذکور ما شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات شرکت فولاد اکسین خواهیم بود و علاوه بر آن قادر خواهیم بود ظرفیت خالی را برطرف و با تمام ظرفیت به تولید ورق های فولادی عریض و تأمین نیاز بازار و تنوع بخشی تولیدات بپردازیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: در حوزه فروش محصولات، تنوع در بازارها و همچنین محصولات تولیدی در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین تولید ورق های API برای پروژه های نفت و گاز که با بهره برداری از کارخانه فولادسازی با شرایط بسیار بهینه تری نیز انجام می گیرد، تأمین حداکثری پروژه ها و بازار داخلی کشور جهت محقق شدن شعار سال، تنوع بخشی به بازارهای داخلی و خارجی و تولید ورق های جدید و متنوع برای تأمین نیاز صنایع مختلف کشور از اولویت های این شرکت در سال مهار تورم و رشد تولید محسوب می شود.

محمدی یادآورشد: البته مجموعه مدیریتی این شرکت در کنار پروژه های توسعه ای، نگاه ویژه ای به کارکنان بعنوان مهمترین منابع سازمان دارد تا زمینه برای بهبود فرآیندها و در نتیجه رشد بهره وری شرکت مهیا گردد، متخصصان جوان این مجموعه با وجود عدم دسترسی به تکنولوژی تولید برخی محصولات استراتژیک، توانستند این محصولات را تولید کنند و اکسین را به نقطه ای برسانند که مورد توجه صنایع راهبردی کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به همین جهت سال ۱۴۰۲ در موضوع نیروی انسانی برنامه‌های متناسب با جایگاه کارکنان پیش‌بینی و در دست اقدام است، البته می طلبد عوامل برون سازمانی که نقش مهمی در نگه داشته آرامش نیروی انسانی دارند، مراقبت کنند تا این صنعت در حرکت بماند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان به اهمیت تامین مواد اولیه برای تداوم روند تولید محصول در این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در میان مدیریت های این شرکت علیرغم محدودیت های ترافیکی ایام نوروز، همکاران ما توانستند در یک ماه گذشته از ظرفیت فولاد سازان کشور به نحو مطلوبی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید استفاده کنند.

محمدی یادآورشد: امروز که پس از سال های تلاش گروهی فولاد اکسین خوزستان، به عنوان مولود انقلاب اسلامی پس از گذراندن آزمون های سخت و گوناگونی که از بدو تاسیس خود با آن روبرو بوده است، پرتلاش و امیدوار به آینده؛ نزدیک ترین همکاری ها را با نهادهای نظارتی و حراستی انجام داده که کمتر نمونه ای از آن را می توان در مجموعه های مشابه یافت. این مهم به دلیل اهمیت و نقش این شرکت در اقتصاد ملی و ضرورت دور کردن هرگونه زنگار ناشی از اشتباه و تخلف است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین حوزستان تاکید کرد: مصمم‌تر از همیشه و با تمام قوا، به همت کارکنان شرکت در تولید و آماده بکاری و همچنین توسعه همکاری ها با هدف جهاد تبیین سالی پربار و درخشان را رقم خواهیم زد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت