تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
7
عضو هیات رئیسه مجلس انتقاد کرد

بودجه مهار ریزگردهای خوزستان چه شد؟

  • کد خبر : 1657
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
بودجه مهار ریزگردهای خوزستان چه شد؟
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بازگشت ریزگردها به خوزستان گفت: سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد که برای بحث مهار ریزگردها در خوزستان چه اقداماتی انجام داده و این اعتبارات و پول‌ها چه شده است؟

مجتبی یوسفی با انتقاد از بازگشت ریزگردها به خوزستان اظهار کرد: مجددا متاسفانه شاهد هستیم که پدیده ریزگردها به خوزستان بازگشته است و این مساله بسیار جای نگرانی دارد و شرایط به شکلی شده که باز هم در خوزستان با گرد و خاک مواجه هستیم.

وی با اشاره به برداشت‌های انجام‌شده از صندوق توسعه ملی در سنوات گذشته برای انجام اقداماتی در بحث مهار ریزگردها، افزود: سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد که برای بحث مهار ریزگردها در خوزستان چه اقداماتی انجام داده و این اعتبارات و پول‌ها چه شده است؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های غیر ضروری و غیر کارشناسی انتقال آب از سرشاخه‌ها یکی دیگر از مسائلی است که در بحث ریزگردها اثرگذار است و نمایندگان استان به جد پیگیر این مساله هستند و موضوع را در همه سطوح پیگیری می‌کنند.

یوسفی عنوان کرد: تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها از مسایلی است که باید در بحث ریزگردها مورد توجه دولت قرار بگیرد و در این زمینه در عمل ثابت کند که با بحث انتقال آب از سرشاخه‌ها مخالف است زیرا این مسایل به صورت مستقیم بر روی بحث ریزگردها اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مجلس در دو سال گذشته تلاش کرده منابع اختصاص یافته به طرح‌های کنترل ریزگردها در خوزستان را افزایش دهد، ادامه داد: اعتبار طرح‌های مقابله با ریزگردها از ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته به ۵۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و حدود ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش اعتبارات برای مقابله با ریزگردها در خوزستان، نقش نمایندگان بوده است اما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت نمایندگان در اجرای طرح‌ها، دولت مسئول اجرا است و در این خصوص انتظار داریم تا به بهترین شکل از این اعتبارات تخصیص یافته استفاده شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در برخی از موارد وقوع ریزگردها با منبع خارجی است، تصریح کرد: دیپلماسی منطقه‌ای راه حل مقابله با وقوع ریزگردها با منشا خارجی در خوزستان است و در این زمینه انتظار داریم برنامه‌ای عملی از سوی دولت ارائه شود.

وی افزود: دولت همچنین باید برنامه خود را در کوتاه مدت به صورت شفاف برای مهار ریزگردها در خوزستان ارائه کند و در این زمینه یک زمان‌بندی دقیقی مدنظر قرار گیرد تا مردم خوزستان کمتر از گذشته با ریزگردها مواجه شوند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت