تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
11
رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز عنوان کرد:

اولویت “خانه ریاضیات اهواز”، عمومی کردن دانش ریاضی

  • کد خبر : 649
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز با بیان اینکه برای عمومی کردن ریاضیات، برنامه‌های متنوعی داریم، گفت: در خانه ریاضیات اولین اولویت، عمومی کردن دانش ریاضیات است و نباید تنها به دنبال نخبه‌پروری باشیم.

یدالله اخلاقی‌نسب با اشاره به از آغاز به کار “خانه ریاضیات اهواز” اظهار کرد: ایده خانه ریاضیات اولین بار توسط انجمن معلمان ریاضیات اصفهان و با همراهی گروهی از دانشمندان و نخبگان کشورمان طراحی و اجرا شد. جای خوشبختی است که این ایده و اجرای آن مورد تحسین نهادهای معتبر بین‌المللی جهان قرار گرفته و هم‌اکنون خانه‌های ریاضیاتی در سراسر جهان با اقتباس از همین ساختار در شرف تاسیس است.

وی افزود: شایسته است یادی کنیم از استاد ارجمند دکتر علی رجالی که در حقیقت پدر معنوی خانه‌های ریاضیات است و هرگز حق مطلب در مورد وی در این مجمل نمی‌گنجد. همچنین بسیار مسروریم از اینکه اولین مقاله بین‌المللی راجع به محتوای ارائه شده در خانه‌های ریاضیات توسط فرزند برومند خوزستان پروفسور کرم‌زاده به چاپ رسیده است.

رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز بیان کرد:  دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از قطب‌های ریاضیات کشور است و دیگر مزیت استان خوزستان نیز این است که تاریخ  علم ریاضیات در خوزستان به تاسیس اولین دانشگاه جهان یعنی جندی شاپور برمی‌گردد.  پتانسیل‌های بزرگ دیگری در زمینه شکوفایی این دانش بنیادین در استان خوزستان وجود دارد که از جمله آن‌ها معلمان فرهیخته و متعهدی است که در شرایط سخت کاری، مجاهدانه برای پیشبرد اهداف آموزشی تلاش می‌کنند.

اخلاقی‌نسب با اشاره به رتبه اول رشته ریاضی فیزیک در کنکور سال ۹۸ که توسط دانش‌آموخته مرکز پرورش استعدادهای درخشان شهید بهشتی اهواز کسب شد دیگر رتبه‌های المپیادهای علمی کشوری و جهانی، گفت: امیدواریم  با مدد حق تعالی و یاری مسئولان و مردم خردورز خوزستان، با افتتاح خانه ریاضیات اهواز تحول شگرفی در عرصه آموزش و پژوهش ایجاد شود.

وی افزود: خانه‌های ریاضیات، مراکزی مردم‌نهاد هستند و هیچ مالکیتی ندارند و برای عمومی کردن ریاضیات، برنامه‌های متنوعی داریم. در خانه ریاضیات اولین اولویت، عمومی کردن دانش ریاضیات است و نباید تنها به دنبال نخبه‌پروری باشیم زیرا جامعه را اکثریت مردمی می‌سازند که حد متوسطی از هوش و استعداد را دارا هستند.

رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز بیان کرد: در آموزش و پرورش و دانشگاه، فرد یا باید دانش‌آموز باشد یا دانشجو و یا عضو هیات علمی یا معلم و در غیر این صورت، یک فرد عادی نمی‌تواند وارد این مراکز شود و ریاضی را فرا بگیرد در حالی که در خانه ریاضیات هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه افراد جامعه حتی نابینایان و معلولان نیز می‌توانند ریاضی را فرا بگیرند.

اخلاقی‌نسب با بیان اینکه در خانه ریاضیات برنامه‌های متعددی از جمله مسابقات کتابخوانی تیمی ریاضیات خواهیم داشت، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم خانه ریاضیات، استعدیابی است؛ برخی استعدادها مثل مرحوم مریم میرزاخانی اگر خانه ریاضیات تهران نبود به  دنیا معرفی نمی‌شد. بسیاری از دانشمندان ریاضیات ایران امروزه از طریق خانه ریاضیات به جهان شناسانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج آموزش‌های نوین از دیگر اهداف و رسالت‌های این مرکز است. در واقع سبک‌های جدید آموزش داده می‌شوند و با بازی واسازی ریاضیات یعنی در قالب بازی‌ها، هوش و استعداد دانش‌آموزان شناسایی و پرورش داده می‌شود. پایش کیفیت سیستم آموزش ریاضی از دیگر کارهایی است که انجام می‌شود. مشارکت در تدوین برنامه‌هایی که باعث اثرگذاری بیشتر آموزش می‌شوند نیز از دیگر برنامه‌ها است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت