تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

امام جمعه اهواز: نظارت بر قیمت‌ها در خوزستان وجود ندارد

  • کد خبر : 1816
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
امام جمعه اهواز: نظارت بر قیمت‌ها در خوزستان وجود ندارد
امام جمعه اهواز با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در استان گفت: قیمت‌ها در زمین، نزد دست فروش و در مغازه‌های نقاط مختلف شهر یکی نیست و این به این معناست که نظارت وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز جمعه ۱۹ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به معرفی و خواندن فرازهایی از دعای ۴۴ صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: این دعا، دعای ورود به ماه مبارک رمضان است. حضرت امام سجاد در این دعا، ماه رمضان را معرفی می‌کنند. ماه رمضان، ماه برخورداری از قرآن کریم، ماه ‌پاکی و پاکیزگی، ماه هدایت است. انسان باید بتواند به واسطه مقام روزه به این جایگاه برسد و ناخالصی‌های او زدوده شود.

وی اظهار کرد: در همه ماه‌ها فرصت تطهیر وجود دارد، اما ماه مبارک رمضان، فرصت خاص پاکی و پاکیزگی است چنانکه در همه خانه‌ها یک محل ویژه شستشو وجود دارد، در طول سال نیز یک ماه ویژه همین کار قرار داده شده است.

امام جمعه اهواز افزود: پایین ترین مرتبه روزه داری این است که انسان از مفطرات و محرمات الهی خود را باز دارد و بالاترین مرحله آن این است که انسان قلب خود را از غیر خداوند پاک کند. برخی ناخالصی‌ها بر انسان پوشیده است، تنها در این ماه امکان‌پذیر است که انسان این ناخالصی‌ها را پالایش کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به فرازهای دیگری از این دعا گفت: در این ماه شب قدر وجود دارد که شب جبران کاستی‌های همه عمر انسان می‌تواند باشد. عمر انسان اندک است و شب قدر بستری است که می‌تواند کار یک عمر را برای انسان انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: تولید ما باید دانش بنیان باشد، یعنی تکیه گاهش علم و تکنولوژی باشد. اگر تولید، دانش بنیان بشود و با علم روز پیش رفت، طبیعتاً اشتغال‌زا است.

موسوی‌فرد گفت: در حوزه کشاورزی با کمال تاسف مصرف ۹۰ درصدی آب را داریم. این یک هشدار برای تمام مسئولان به ویژه در استان خوزستان است که ۶۷ درصد هدر رفت آب در حوزه کشاورزی داریم. در کنار هزینه صد میلیون دلاری واردات بذر. اینها بخشی از مشکلات حوزه کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اگر کشاورزی را که الان به روش سنتی انجام می‌شود، دانش بنیان کنیم، امنیت غذایی کشور تامین می‌شود. افزایش درآمد کشاورزان، حل مشکل کمبود آب از  مزایای این کار است. در کشاورزی چند اقدام باید رخ دهد، اصلاح بذر که میلیون‌ها دلار می‌دهیم و بذر وارد می‌کنیم، آبیاری نوین و شیوه‌های جدید تولید و بهره وری بهتر از آب و خاک.

امام جمعه اهواز با اشاره به تاکید رهبر بر شعار سال گفت: باید برای هر یک از موضوعات تولید، دانش بنیان و اشتغال کارگروه‌های قوی از افراد متخصص در کشور شکل بگیرد. در حوزه کشاورزی، اصلاح بذر، آبیاری نوین و شیوه‌های جدید تولید و بهره وری بهتر از آب و خاک کارگروه می‌خواهند.

موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح به گرانی‌ها گفت: در برخی از کشورهای اسلامی به احترام ماه مبارک رمضان قیمت برخی از اقلام کمتر می‌شود. مسئولان توجه کنند چند دلال مشخص، اراده کرده‌اند که هر دولتی بر سر کار بیاید آن را به زمین بزنند، چند نفر از این دلال‌ها را حلق آویز کنید. مشکل را حل کنید. عده‌ای اراده می‌کنند در یک ماه، برنج احتکار کنند، در ماه دیگر گوشت احتکار کنند و به این شکل در کل کشور گرانی به وجود می‌آید.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه به اعتقاد من شما ثمره انتخابات خود را خواهید دید و این کار صبر می‌خواهد، تصریح کرد: کسی که کالای اساسی کشور را احتکار می‌کند جلوی چشم مردم اعدام کنید، ولو کشورهای دیگر بگویند شما تروریست هستید، مگر ما باید برای دلخوشی آنها کشور را اداره کنیم؟ مشکل در سایه این افراد به وجود می‌آید.

وی در پایان با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در استان گفت: قیمت‌ها در زمین، نزد دست فروش، در مغازه‌های نقاط مختلف شهر یکی نیست. این به این معناست که نظارت وجود ندارد. برای چندمین بار می‌گویم نظارت را قوی کنید. حراست را قوی کنید. این وظیفه مسئولان است. مردم در شرایط سخت هم وظیفه دارند که از یکدیگر دستگیری کنند. در این ماه مبارک صله رحم به جای آورید. این صله رحم تنها برای دید و بازدید نباشد، بلکه مشکلات یکدیگر را دریابید و به همدیگر کمک کنید.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت