تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور:

ارتش در اوج آمادگی است / با جنگ‌های شناختی مواجه‌ایم

  • کد خبر : 2047
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
ارتش در اوج آمادگی است / با جنگ‌های شناختی مواجه‌ایم
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با بیان این‌که ارتش در اوج آمادگی خود قرار دارد، گفت: امروز می توانیم در کمتر از ۴۸ ساعت یگان‌های ارتش را جا به جا کنیم، طراحی عملیات انجام دهیم و بلافاصله وارد عمل شویم.

سرتیپ دوم امیر حمزه بیدادی در نشست خبری که به مناسبت “۲۹ فروردین روز ارتش” برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌هایی که از پیروزی انقلاب گذشته و حتی پیش از انقلاب، ارتش با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی مواجه بوده است اما در همه شرایط و موقعیت‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

وی افزود: اگر نگاهی اجمالی به روند پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم، می‌توان گفت که نقش اساسی ایفا شده از سوی ارتش انکارناپذیر است و باید گفت که ارتش به تسریع پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین کم کردن هزینه این پیروزی کمک شایانی کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش خود را در میدان جنگ و ایستادگی اثبات کرده است و همچنین ثابت کرده که در خدمت نظام اسلامی و انقلاب است.

ارتش کارنامه ای بسیار درخشان در دفاع مقدس دارد

بیدادی با بیان این‌که در طول جنگ تحمیلی نیز ارتش کارنامه ای بسیار درخشان داشته است، عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین نقش‌هایی که ارتش در دفاع مقدس داشت، این بود ماشین جنگی دشمن را در ابتدای جنگ متوقف و زمین‌گیر کرد.

وی ادامه داد: ارتش در طول دوران جنگ حمیلی بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم کرد که حدود ۴۶ هزار نفر از این شهدا، شهدای نیروی زمینی قهرمان هستند زیرا نیروی زمینی نوک پیکان حملات است و این تعداد شهید در دروان دفاع مقدس، تایید کننده این موضوع است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: در دوران پس از دفاع مقدس، ارتش در روند بازسازی، تغییر تکنیک و تاکتیک سازمان خود و همچنین آمادگی رزمی و به روز رسانی نیروهای خود اقدامات شایسته ای انجام داده و روند بسیار موفقی را پشت سرگذاشته است.

بیدادی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش ۴۴ هزار کیلومتر از آب‌ها را بدون هیچ پهلوگیری دریانوردی می کند و در دور دست ها امنیت کشور را تامین می‌کند. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی امروز جنگنده تولید می‌کند و اورهال و نگهداری هواپیماها و دیگر ادوات توسط خود این مجموعه انجام می شود.

ارتش در اوج آمادگی است / با جنگ‌های شناختی مواجه‌ایم

پدافند ارتش به آسمان ایران و حتی کشورهای همسایه اشراف کامل دارد

وی در خصوص اقدامات نیروی پدافد ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران به آسمان کشور و حتی آسمان کشورهای همسایه اشراف کامل دارد. با وجود رادارها، تجهیزات و موشک های بومی در نیروی پدافند ارتش اسلامی، امروز می‌توانیم ادعا کنیم ایران، یکی از امن‌ترین آسمان ها را در خاورمیانه دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با بیان این‌که خدا را شکر مرزهای ایران، مرزهای ایمنی است، گفت: نیروی زمینی کماکان عهده دار مراقبت از مرزها است. امروز در مرزهای شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و همچنین شمال شرق ارتش مشغول انجام ماموریت مراقبت از مرزهای کشور است.

بیدادی ادامه داد: نیروی زمینی موفق شده مرزهای کشور را به تجهیزات الکترواپتیکی و اپتیکی و ایجاد سنسورها و مانع ها مجهز کند تا نسبت به مراقبت از مرز و همچنین پایش مرز به بهترین شکل اقدام کند.

                                        ارتش در اوج آمادگی است

وی با بیان اینکه ارتش در اوج آمادگی خود قرار دارد، گفت: در همه اتفاقات و حوادثی که به شکلی مردم دچار مشکل شده اند مثل سیل، زلزله و…، می توانیم ادعا کنیم که ارتش به عنوان اولین نیرو در کنار مردم قرار گرفته است. ارتش بنا به فرموده مقام معظم رهبری ویترینی از ارزش های اسلامی است و باید این ارتش را سر دست گرفت و به جهانیان نشان داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: امیدواریم خداوند به مسئولان نظام کمک کند تا شرایطی به وجود آید که مشکلات مردم کاسته شود و مردم بتوانند آرامش را در زندگی خود احساس کنند.

بیدادی در خصوص برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ماه تصریح کرد: بنا بر دستور العمل ابلاغی ستاد کل ارتش، با توجه به مصادف شدن روز ارتش با ایام ماه مبارک رمضان و تداوم وجود ویروس منحوس کرونا در روز ارتش فقط رژه ماشینی، پرش چتربازان و همچنین نمایش اقتدار نیروهای نظامی را خواهیم داشت.

وی افزود: غبارروبی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های جانبازان و شهدا و برنامه فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه هایی است که در خرم آباد و اهواز به مناسبت روز ارتش برگزار خواهند شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در خصوص راهیان نور گفت: چهار یادمان شهدا در اختیار ارتش است و همچنین در دو پادگان نیز نسبت به خدمت رسانی به کاوان راهیان نور از سوی نیروهای ارتش اقدام می شود. امسال همچنین از سوی ارتش، ۳ نمایشگاه برای کاروان های راهیان نور در ایام نوروز برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه ها شد.

ارتش در اوج آمادگی است / با جنگ‌های شناختی مواجه‌ایم

به صورت مداوم آن سوی مرزها و دشمنان کشور را رصد می‌کنیم

بیدادی در خصوص وظیفه ارتش در زمان صلح نیز گفت: براساس وظیفه ای که قانون اساسی بر عهده ارتش گذاشته است، حفظ حدود و ثغور مررزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است. براساس این وظیفه، ماموریت داریم به صورت مداوم آن سوی مرزها و دشمنان را رصد کنیم و به فراخور این رصد و پایش، خود را آماده مقابله کند.

وی ادامه داد: به صورت مداوم تغییر تاکتیک ها، ساختار و سازمان نیروها و همچنین ارتقای آمادگی رزمی در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی است. این اقدامات در جهت ارتقا و توامندی نیروهای ارتش در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان کرد: امروز ارتش دارای تیم های متحرکت هجومی، نیروی مخصوص و همچنین تیم های چابک هستیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانند وارد صحنه شوند، طراحی کنند و سپس عملیات مورد نظر را اجرایی کنند.

در کمتر از ۴۸ ساعت می‌توانیم یگان های ارتش را جا به جا کنیم

بیدادی ادامه داد: در گذشته سازمان نیروهای ارتش به شکلی بود که جابه جایی و انتقال نیروها به کندی انجام می شد اما امروز می توانیم در کمتر از ۴۸ ساعت می توانیم یگان های ارتش را جا به جا کنیم، طراحی عملیات انجام دهیم و بلافاصله وارد عمل شویم. تحرک یکی از ارکان مهم عملیات است که ارتش به خوبی در این زمینه توانمند شده است.

وی با اشاره به توانمندی های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز در بحث هوانیروز قادر هستیم در شب پرواز داشته باشیم. همچنین بالگردهای ارتش را به موشک های ملی مجهز کردیم و برد این سلاح ها را افزایش داده ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: به صورت مداوم توانمندی های دشمن را رصد می کنیم و به فراخور این رصد و پایش، نسبت به ارتقا توانمندی ها و آماده سازی نیروهای خود اقدام می کنیم.

اکنون با جنگ‌های شناختی مواجه هستیم

بیدادی با بیان اینکه کارشناسان امروز عرصه نبرد، ذهن انسان ها است، عنوان کرد: دشمن توطئه های بسیاری ایجاد می کند تا ذهن های مردم و جونان را برهم بزند. عرصه نبرد اکنون از خاکریز و جنگ های فیزیکی وارد ذهن ها شده است و باید به این مساله توجه جدی داشت که ما اکنون با جنگ های شناختی مواجه هستیم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت