به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز پرویز حسینی در همایش بررسی علل بروز خرابی های زودرس در رویههای آسفالتی و راهکارهای اجرای آن اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در معابر اهواز وجود دارد حدودا ۳۰درصد از آنها نیازمند بهسازی، ترمیم،روکش و اجرای آسفالت دارند، بسیاری از معابر در سطح شهر وجود دارد که سالهای زیادی از زیرسازی آنها گذشته و رها شدهاند و معابر خاکی به ویژه در مهدیس هنوز وجود دارند که با بودجهای که شورای شهر تصویب کرده است امیدواریم امسال این معابر خاکی آسفالت شوند.
وی افزود: در حال حاضر برای شهر اهواز نیازمند ۱۰ میلیون متر مربع آسفالت هستیم که در کنار آن طرح جامع فاضلاب اهواز نیز وجود دارد و تقریبا ۳ برابر آسفالتی که اجرا می شود در این طرح حفاری صورت می گیرد. یکی از دلایلی که میزان آسفالتهایی که اجرا می شود اما در سطح شهر دیده نمی شود اجرای همزمان طرح فاضلاب و حفاری های انجام شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در سال قبل حدود یک میلیون و صدهزار متر مربع آسفالت در سطح شهر اهواز انجام شد، برای اینکه یک توازن در شهر ایجاد شود در برخی مناطق مانند منطقه ۷ عملیات آسفالت بیشتری نسبت به سایر مناطق و در مجموع به میزان ۲۵۲ هزار متر مربع اجرا شد، در سال جاری نیز یک هزار میلیارد تومان بودجه برای آسفالت پیشبینی شده است که با تقسیم بندی انجام شده تقریبا همه معابر خاکی اهواز امسال آسفالت خواهند شد.
وی با اشاره به اجرای مستمر لکه گیری با آسفالت گرم و سرد در سطح شهر، اضافه کرد: موضوع آسفالت به چهار بخش معابر خاکی، تراش روکش، بخش بازیافت گرم آسفالت و جادههای ساحلی تقسیم بندی شده است. در بخش تراش روکش برای هر منطقه یک پیمانکار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای معابر اصلی شهر چون امکان بستن آنها وجود ندارد بصورت بازیافت گرم پیش بینی شده که سازمان عمران قرارداد دستگاه آن را انجام خواهد داد. برای جادههای ساحلی نیز که به عنوان جایگزین شریان های اصلی شهر استفاده می شوند به دنبال این هستیم که با دستگاه میکرو سرفیسینگ خریداری شده یک روکش مناسب روی آنها داشته باشیم.
حسینی در ادامه با اشاره به استفاده از ۱۶ هزار کیسه آسفالت سرد در سال گذشته، گفت: با وجود تمام تلاشهای صورت گرفته و با توجه به شرایط آبوهوایی خاص اهواز و مشکلاتی که در حوزه آسفالت وجود دارد باید مسائل حوزه نگهداشت آسفالت، مسافت حمل، مواد اولیه و قیر به کار رفته در آسفالت را مورد توجه قرار داد، به همین دلیل در برنامه ۵ ساله توسعه اول آسفالت، معابر و استاندار سازی آن به طور ویژه دیده شده است.
وی با اشاره به رکورد تولید یکهزار و صدتن آسفالت در روز، گفت: با تلاش های صورت گرفته میزان آسفالت تولید شده در روز مناسب است اما باید کیفیت تولید نیز مناسب باشد و به آن توجه بیشتری داشت، برای اینکار باید استانداردهای لازم برای کارخانههای آسفالت دریافت شود. علاوه بر آن نظارت کافی و دقیق توسط مشاوران فنی از شروع تولید تا اجرای آسفالت باید اجرا شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز با اشاره به دیده شدن برنامه پایش معابر شهری اهواز در برنامه ۵ ساله شهر اهواز ادامه داد: در سال گذشته بخش عمدهای از عملیات آسفالت توسط سازمان عمران انجام شد که در سال جاری در نظر داریم که دو ِست ماشین آلات اجرای عملیات آسفالت به مجموعهی سازمان عمران اضافه شود، مقدمات اینکار اجرا و خریدها از طریق سازمان همیاری شهرداریها در حال انجام است علاوه بر آن با توجه به بعد مسافت سازمان عمران مقرر شد یک کارخانه آسفالت خریداری و در منطقه غرب اهواز نصب شود.