تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024
7

عقب‌ماندگی راه‌های خوزستان در هوشمندسازی/ ایمنی جاده‌ها مشکل دارد

  • کد خبر : 6216
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
عقب‌ماندگی راه‌های خوزستان در هوشمندسازی/ ایمنی جاده‌ها مشکل دارد
رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در بحث هوشمندسازی جاده‌ها عقب‌ماندگی وجود دارد، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده‌های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر، کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی‌مبالاتی دارند.

به گزارش بهین خبر و به نقل از ایسنا سرهنگ سعید رحیمی، با اشاره به وضعیت دوربین‌های نصب شده در محورهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ دوربین ثبت سرعت و سه دوربین توزین در حال حرکت، در محورهای خوزستان نصب شده‌اند و تخلفات را ثبت می‌کنند.

وی افزود: ۱۸ هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد برای این میزان راه، تنها این تعداد دوربین وجود دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص تاثیر کمبود شدید دوربین‌ها در وقوع حوادث گفت: هرچه در هوشمندسازی و کنترل تخلفات بیشتر عمل شود، طبیعتا قانون‌مندی رانندگان بیشتر می‌شود بنابراین نصب و فعال بودن دوربین‌ها در محورها بسیار در این زمینه تاثیرگذار است.

وی افزود: در مسیر تهران – قم در هر پنج کیلومتر یک دوربین و در محور کاشان – اصفهان – قم هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین نصب شده است اما با توجه به وسعت راه‌های خوزستان، در هوشمندسازی عقب‌ماندگی وجود دارد. باید در خصوص هوشمندسازی و نصب دوربین‌ها بسیار کار شود تا به میزان متعارف و مورد نیاز برسیم.

رحیمی گفت: عمده تصادفات در جاده‌های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده‌های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی‌مبالاتی دارند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های یک هفته اخیر، ۵.۵ میلیون تردد در شش روز در خوزستان انجام شده است و حدود یک میلیون از این ترددها مربوط به تردد خودروهای سنگین بوده است.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: خوزستان، استان خاصی است و نمی‌توان آن را با بسیاری از استان‌های دیگر مقایسه کرد. جاده‌های خوزستان ترانزیت شمال – جنوب و جنوب – شمال کشور هستند و از طرف دیگر، خوزستان یک استان صنعتی است و ترددهای شرکت‌های اطراف در آن بسیار زیاد است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم به چالش‌های خوزستان بپردازیم باید به راه بپردازیم. راه‌های خوزستان اغلب دو طرفه هستند، از نظر ایمنی مشکل دارند و نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی داریم که در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز آن گونه که باید عمل می‌شد، عمل نکرده‌ایم. هر چند اکنون اقدامات خوبی در حوزه راه‌های خوزستان در حال انجام است اما حجم عقب‌ماندگی در سال‌های گذشته در حوزه راه بسیار زیاد است و هر آنچه کار می‌شود، دیده نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه حجم تصادفات در محورهای خوزستان رو به فزونی است و باید مردم کمک کنند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت