به گزارش بهین خبر مجتبی سخنور امروز _شنبه یکم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طی سالیان گذشته زیرساختهای لازم برای افزایش سرعت و سهولت ارائه خدمات به مشتریان انجام شده و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد افتتاح حساب و تسهیلات ارائه شده توسط بانک، در بستر اینترنت انجام میشود.
وی افزود: با اقداماتی که انجام شد تعداد مشتریان بانک از ۱۹ میلیون نفر عبور کرد با ثبت ۷۶ درصد رشد منابع و تخصیص در هر دو مورد رتبه اول کشوری را میان بانکها کسب کردهایم.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه تعداد مشتریان بانک در استان ۸۸۰ هزار و ۵۵۱ نفر، است ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تسهیلات پرداخت شده به مردم در استان تاکنون ۹۳،۴۶۴ فقره به مبلغ ۸۹،۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
سخنور با بیان اینکه بانک قرضالحسنه مهر ایران در مسیر تحقق اهداف و مسئولیتهای اجتماعی حمایت و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و کمک به رشد اشتغال را در اولویت خود قرار داده است توضیح داد: در سال ۱۴۰۳ تسهیلاتی به سازمانهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت سازمان زندانها امور، عشایر بنیاد،، علوی بنیاد، کرامت مهارت آموزی نظام وظیفه جهاد دانشگاهی بسیجسازندگی بنیاد شهید و معاونت روستایی استانداری پرداخت شده که تا کنون از ابتدای سال مجموعاً ۵۷۶ فقره وام بالغ بر ۷۸۳ میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه ترویج امر ازدواج و فرزندآوری نیز یکی دیگر از تکالیف اجتماعی بانک قرضالحسنه مهر ایران است، تاکید کرد: تعداد وام ازدواج که از سوی بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ در استان خوزستان پرداخت شده است تعداد ۱۲۹۳ فقره و مبلغ ۴,۳۶۲ میلیارد ریال و تعداد وام فرزندآوری نیز ۱۱۲۹ فقره به میزان بالغ بر ۱,۱۷۰ میلیارد ریال بوده است این در حالی است که سال گذشته مجموعاً ۲۵۷۱ فقره وام با مبلغ ۳,۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب خوزستان بانک قرضالحسنه مهر ایران تصرین کرد: با توجه به شرایط خدماتی که بانک دارد وجه اشتراکش با مؤسسات، خیریه کمک به نیازمندان جامعه بر همین اساس با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی برای این هم افزایی جلساتی داشته و توانستهایم مراکزی را جذب کنیم که میتوان به مؤسسه خیریه چهارده معصوم و مؤسسه آوای مهر اشاره کرد که هم اکنون این دو مؤسسه به صورت فعال در استان هستند.
سخنور با تاکید بر اهمیت نقش بانوان در جامعه چه از بعد اجتماعی فرهنگی و چه اقتصادی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر به حدود سه هزار بانوی سرپرست خانوار در کشور تسهیلات قرضالحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده که این نیز بخشی از مسئولیتهای اجتماعی از سوی این بانک بوده است.
وی مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع را بسیار مهم دانست و گفت: هر ساله بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان خوزستان طی ارزشیابی که از سوی برنامه و بودجه انجام میشود جزو بانکهایی بوده که با درصد بالا ارزیابی شده که این موید این موضوع است که قاطبه مشتریان از رفتار و خدمات بانک رضایت دارند و آمار شکایات ما در حداقل ممکن است.
مدیر شعب خوزستان بانک قرضالحسنه مهر ایران ادامه داد: به لحاظ نسبت مطالبات به مصارف هم ما جزو رتبه برتر کشور هستیم و خوش حسابی مشتریان را میبینیم که افراد متعهد هستند و در سررسید اقساط خود را به موقع پرداخت میکنند که این میتواند دلیل روشنی بر رابطه مطلوب بین مشتریان و بانک در استان باشد.
سخنور یکی دیگر از خدمات متمایز و برجسته بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ را ارائه خدمات بانکی دانست و گفت: در این مدل خدمات موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شد و بر همین اساس آمار افتتاح حسابهای غیر حضوری به تعداد ۸۵۰۰۰ و تعداد ثبت آمار وامهای غیر حضوری به ۷۳۰۰۰ مورد رسیده است.
وی در حمایت از کالای ایرانی را با اجرای طرح کالاکارت از دیگر اهداف بانک قرضالحسنه مهر ایران عنوان کرد و افزود: با اجرای طرحهایی مثل خرید با کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی توانستیم با بسیاری از صنوف تعاملات بیشتری پیدا کرده و از طریق پرداخت تسهیلات خرد و تعاملات با سازمانهای حمایتی و همچنین تعامل با صنوف مختلف منابع پایدار بانک افزایش یافته است.