تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0
در ۶ ماهه اول امسال؛

عملکرد ضعیف بانک‌های خوزستان در تسهیلات‌دهی به مشاغل خانگی

  • کد خبر : 21122
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۴۴
عملکرد ضعیف بانک‌های خوزستان در تسهیلات‌دهی به مشاغل خانگی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تسهیلات امسال استان در حوزه مشاغل خانگی را ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون فقط ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده که عملکرد ضعیف 10 بانک متعهد در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی به شمار می‌رود.

مجتبی ظفری پور بیان کرد: حدود ۹۰ درصد اشتغال ایجاد شده در خوزستان طی ۶ ماهه اول امسال، در حوزه خوداشتغالی بوده و تنها ۱۰ درصد به صورت کارفرمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۴۵۵ شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده که ۱۹ هزار مورد آن مربوط به خوداشتغالی و مابقی در بخش کارفرمایی است.

وی افزود: میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به تعهدات اشتغال خود ۳۸.۳۳ درصد است؛ کل تعهد ایجاد اشتغال در خوزستان امسال ۶۹ هزار و ۱۳ شغل است که باید توسط ۳۹ دستگاه محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به سهم پایین و ۱۰ درصدی اشتغال کارفرمایی در استان گفت: اشتغال بخش کارفرمایی به صورت پایدار است لذا صنایع و دستگاه‌ها باید به این مساله توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۹ هزار و ۴۵۴ نفر از میزان تعهد اشتغال استان مربوط به بخش فارغ التحصیلان و ۵۹ هزار و ۵۵۹ نفر آن نیز باید به اشتغال افراد عادی اختصاص یابد.

ظفری پور عنوان کرد: استان خوزستان بر اساس میزان تعهد اشتغال در رتبه سوم کشور قرار داشته و در بحث تعداد ثبت اشتغال پس از تهران، خراسان رضوی و فارس در جایگاه چهارم قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: سهمیه امسال استان خوزستان در بحث مشاغل خانگی، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که باید توسط ۱۰ بانک به طرح های ارائه شده پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در این زمینه تاکنون فقط ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده که عملکرد ضعیفی به شمار می‌رود و امیدواریم بانک‌ها سهمیه ابلاغی خود را به طور کامل پرداخت کنند.

ظفری پور با تاکید بر نظارت و راستی‌آزمایی شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد بیان کرد: تمام دستگاه‌ها موظف هستند که در ثبت اطلاعات دقت لازم را انجام دهند. تاکنون ۵۵.۸۵ درصد صحت سنجی انجام شده و امیدواریم این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

بر اساس این گزارش سال گذشته میزان تعهد اشتغال استان ایجاد ۶۳ هزار موقعیت شغلی جدید بود که این آمار در سال جاری حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=21122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت