تاریخ : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 20 October , 2024
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

تعاونی‌ها تبلور ‌مشارکت‌ مردم در اقتصاد هستند

  • کد خبر : 20065
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۵۳
تعاونی‌ها تبلور ‌مشارکت‌ مردم در اقتصاد هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به رتبه اول ایران در تعداد تعاونی‌ها در سطح جهان، گفت: با توجه به اهمیت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها تبلور اصلی مشارکت مردمی در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد هستند.

مجتبی ظفری پور در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان اظهار کرد: بر اساس  اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ایران در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف شده است و با توجه به اهمیت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها تبلور مشارکت مردمی در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: در سطح جهان نزدیک به ۳ میلیون شرکت تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ هزار تعاونی در ایران فعال هستند. به عبارتی بیشترین تعداد شرکت‌های تعاونی در کشور ایران و بعد از آن در کشور آمریکا است و این نشان از توجه ویژه به این بخش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به طرح سهام عدالت ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران عضو تعاونی سهام عدالت هستند و بیش از سه میلیون نفر از جمعیت خوزستان یعنی ۶۰ درصد در سهام عدالت عضو هستند که نمونه بارز آن مسکن مهر است.

وی گفت: ۹۱۷ شرکت تعاونی مسکن کارمندی و کارگری داریم. با توجه به اینکه خوزستان قطب کشاورزی است، یک هزار و ۵۷۶ تعاونی نیز در حوزه کشاورزی فعال هستند که از این تعداد یک‌سوم در حوزه شیلات است. همچنین هزار و ۲۰۰ تعاونی در حوزه صنعت و ۹۰۷ تعاونی خدماتی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: همزمان با هفته تعاون، امسال ۴۱ طرح تعاونی افتتاح می‌شود با افتتاح این طرح‌ها برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود. همچنین یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی در این هفته تحویل متقاضیان داده می‌شود که از این تعداد، هزار و ۸۸ واحد مربوط به مسکن مهر است.

وی یادآور شد: برای ایجاد انگیزه میان تعاونی‌ها، سالانه جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر برگزار می‌شود. امسال ۱۴ شرکت تعاونی به عنوان شرکت‌های برتر استانی و ملی معرفی شدند که از این تعداد، یک تعاونی عنوان برتر ملی را کسب کرد و سه تعاونی دیگر با توجه به نوپا بودن و انجام کار شاخص تجلیل شدند.

منبع, ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=20065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت