تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
1
مدیرعامل آبفا خوزستان:

۹۵ طرح آبرسانی با ۴.۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

  • کد خبر : 17937
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۸
۹۵ طرح آبرسانی با ۴.۵ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح‌های کوتاه مدت متناسب با تنش آبی آغاز شد که در مجموع ۹۵ طرح با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرها و روستاها در حال اجرا است.

صابر علیدادی عصر شنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: سه اقدام مهم و زیربنایی دولت در زمینه آب و فاضلاب استان انجام شد. جهاد آبرسانی در ۳۱ شهرستان در حال انجام است و پس از پایان آبرسانی، یک هزار و ۵۵۰ روستا دارای آب پایدار می شوند.

وی افزود: این طرح آبرسانی در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع مالی آن نیز تامین شد و روند کار با تمام قدرت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: طرح ساخت فاضلاب استان پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما در سه سال اخیر به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی بیان کرد: همچنین در تصفیه‌خانه فاینانس غرب که پیش از دولت سیزدهم تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشت، اکنون به ۴۵ درصد رسیده و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

علیدادی بیان کرد: طرح فاضلاب شهرستان آبادان نیز اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: طرح فاضلاب شهرستان خرمشهر نیز با ۷۵ درصد پیشرفت، شادگان با ۸۰ درصد پیشرفت، بندر امام و ماهشهر نیز به ترتیب با ۶۰ و ۶۵ درصد، پیشرفت خوبی در سه سال اخیر داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در زمینه آبرسانی نیز در شهرستان آبادان طرحی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و تاثیر بالایی در کیفیت آب شهری و روستایی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین طرح آبرسانی شهرستان دزپارت ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تاکنون بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

علیدادی اظهار کرد: امسال تنش آبی در تمامی کشور مطرح بود و در استان خوزستان نیز به دلیل مصرف آب بالا در فصل گرما در برخی مناطق با مشکلاتی همراه بودیم.

وی تصریح کرد: خوزستان پیش از ورود به فصل گرما در اواسط اردیبهشت‌ماه، در روز یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب تولید و مصرف داشت اما اکنون این میزان به تولید و مصرف به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بر اساس مطالعه جمعیت و مصرف، در استان خوزستان باید تنها یک میلیون متر مکعب تولید و مصرف شود اما بخشی از این مشکلات مصرف به فرسوده بودن شبکه های آبرسانی باز می گردد.

وی همچنین بر مدیریت مصرف خانوارها در فصل گرما تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در شهرها و بخصوص روستاها از آب شرب بهداشتی برای همه مصارف استفاده می شود. در روستاها نیز آب شیرین و شرب برای دام، احشام و نخیلات استفاده می شود که میزان مصرف را افزایش داده است.

علیدادی عنوان کرد: در اهواز برخی مناطق بیش از حد مصرف آب داشتند که باعث افت فشار در مناطقی از قبیل ملاشیه، عین دو و شهرستان کارون شد.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=17937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت