تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
3

۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در خوزستان واگذار شدند

  • کد خبر : 16002
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در خوزستان واگذار شدند
سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به واگذاری ۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در سال گذشته گفت: امسال نیز یک هزار و ۱۵۵ متقاضی خوزستانی، درخواست خود را در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت کردند.

علی حسن زاده با بیان این که از این تعداد فرزند واگذار شده ۴۰ نفرپسر و ۳۴ نفر دختر و از این تعداد نیز سه کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف و چهار کودک دارای بیماری پیگیری درمان بودند گفت: بیشترین تقاضا برای فرزند خواندگی برای سرپرستی کودکان شیرخوار سالم با جنسیت دختر بوده است.

وی افزود: ۵۱ کودک زیر۲ سال، ۱۵ کودک سه تا ۶ سال، ۶ کودک هفت تا ۱۱ سال و ۲ نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله شامل فرزندانی است که به خانواده‌های متقاضی سپرده شدند.

حسن زاده ادامه داد: مهمترین چالش فرزندخواندگی مربوط به کودکان فاقد سرپرست موثر (بد سرپرست) است که امکان فرزندخواندگی کودکان را با مشکل مواجه می‌کند و در این موارد باعث طولانی شدن مدت اقامت در مراکز بهزیستی و از دست رفتن زمان طلایی انتقال فرزندان به خانواده جایگزین می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به شرایط فرزند خواندگی بیان کرد: از خانواده‌هایی که دارای شرایط مناسب جهت شرکت در طرح خانواده میزبان هستند به منظور مراقبت موقت از کودکان فاقد سرپرست موثر و کودکان نیازمند پیگیری درمان و معلول دعوت به عمل می آید.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی در سال جاری گفت: با همکاری و فعالیت موسسات مراقبت خانواده محور در سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان دارای شرایط پس از ثبت نام در سامانه ملی فرزندپذیری و تکمیل کاربرگ‌های ضروری و بارگذاری اسناد و مدارک هویتی با تمام توان اقدام خواهد شد.

حسن زاده اضافه کرد: ایمان و تقید به انجام واجبات،داشتن سلامت جسمی و روانی، مهارت لازم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تایید پزشک معتمد سازمان بهزیستی ،داشتن تمکن مالی مناسب برای پرورش و رفاه نسبی کودک، داشتن اقامت در ایران، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان، استحکام خانواده و حسن رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر از جمله شرایط سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=16002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت