تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6

سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان به فروش رسید

  • کد خبر : 15136
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۰
سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان به فروش رسید
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان گفت: سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق سال گذشته در انبارهای اموال تملیکی استان به فروش رسید.

عبدالمجید بصیری در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل اداره کل صمت خوزستان بیان کرد: سال گذشته ۵۳ درصد کالای قاچاق در انبارهای اموال تملیکی استان حکم برائت گرفتند.

وی گفت: اگر کاشفان و ضابطان کالای قاچاق دستگاه‌های نظارتی به درستی برای کالاهای کشف شده پرونده‌سازی کنند هزینه و زمانی که برای کشف و نگهداری این کالاها صرف می‌شود به هدر نخواهد رفت.

بصیری ادامه داد: بیش از ۳۰ سازمان در استان و کشور در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون اداره کل شیلات، بانک‌مرکزی، محیط زیست، وزارت بهداشت، پخش فرآورده های نفتی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه‌های کاشف کالای قاچاق تعریف شده‌اند.

بصیری اظهار کرد: تمامی دستگاه های مربوطه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری و تلاش دارند.

وی گفت: ۱۴۰ هزار انبار ثبت شده در استان وجود دارد و تعداد زیادی انبار نیز در استان ثبت نشده است و بازرسان باید از وضعیت تمامی این انبارها بازدید کنند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا باید هوشمندانه ورود کنند و بر اساس اهمیت و اثرگذاری کالا در جامعه با قاچاق کالا مبارزه کنند.

در ادامه این نشست رییس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان اظهار کرد: ورود کالای قاچاق از مرزهای رسمی بیشتر با اسناد ساختگی و مجهول انجام می‌شود و کالای قاچاق از مرزهای غیررسمی نیز وارد استان می‌شود.

سرهنگ سعید شعبان با اشاره به انواع قاچاق از جمله انسان، دارو و یا کالا افزود: پلیس اقتصادی در حوزه کشف کالای قاچاق فعالیت دارد و به صورت شبانه روز پاسخگوی گزارش‌های دستگاه های نظارتی برای مقابله با قاچاق است.

وی ادامه داد: برای تردد خودروهایی که از گمرکات خارج می‌شوند سامانه کنترل محموله‌های جاده‌ای وجود دارد و با این وجود باید صحت‌سنجی خودروهای حامل کالا در مرزهای استان انجام شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان بیان کرد: قانون واردات کالای ملوانی مشخص است و باید از این ظرفیت استان در بستر قانون استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اگر در استان تغییری به لحاظ اقتصادی و معیشتی مشاهده شود به این‌معنی است که‌ مسیر درستی برای ارتقای اقتصاد انجام شده است.

بر اساس این گزارش؛ بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که پدیده قاچاق سالانه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=15136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت