رحمان بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهارخطه محور اهواز -ملاثانی – شوشتر – دزفول اظهار کرد: این محور یکی از پرترافیکترین و حادثهسازترین محورهای ارتباطی استان است و همچنین از نظر مباحث پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: طول این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر است که از ملاثانی تا شوشتر حدود ۸۰ درصد مسیر چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بند قیر باید ساخته شود که در مرحله اولیه مطالعات است و به زودی در فرایند مناقصه قرار میگیرد.
بهرامی با اشاره به اینکه محور شوشتر به دزفول ۶۰ کیلومتر طول دارد، عنوان کرد: حدود ۳۰ کیلومتر از محور شوشتر – دزفول در حال ساخت است که حدود ۱۰ کیلومتر از آن به روسازی رسیده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مصالح پروژههای عمرانی از بیس شن، ماسه و آسفالت از این مسیر تامین میشود به همین دلیل از این محور به عنوان محور اصلی حمل مصالح در خوزستان نام برده میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: زیرگذر شرافت که در این محور قرار دارد در حال ساخت است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این زیر گذر به صورت دو عدد پل رفت و برگشت ساخته میشود که در حال حاضر یکی از پلها کامل شده است و به زودی عملیات پل دوم نیز آغاز میشود.
بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین پل سیاه منصور که در این محور قرار دارد مطالعات اولیه آن در حال انجام است و به زودی فرایند مناقصه آن انجام میشود.
منبع: ایسنا