فرشته چحرازی در گفتگو با خبرنگار بهین خبر اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی میان مدیریت شهری و شهرودان است، در واقع این سامانه به عنوان چشم مدیران در نظر گرفته می شود چرا که مشکلات از طریق مردم دریافت و به مدیران ابلاغ می شوند.
وی افزود: سامانه ۱۳۷ به طور ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری فعال است و به طور روزانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ تماس دریافتی دارد که عمده این تماسها درخواست شهرودان برای لکه گیری آسفالت است و بخش قابل توجهی نیز به حوزه فضای سبز و حرص درختان مرتبط می شوند.
رئیس سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ ادامه داد: علاوه بر تماسهایی که در حوزه مدیریت شهری هستند تماس های دیگری نیز با سامانه گرفته می شود که به سایر ارگان ها ارتباط دارند، همکاران ما چنین تماسهای را با راهنمایی دادن به سازمان مربوطه ارجاع می دهند در مورد سایر تماسها ارتباط با شخص تماس گیرنده تا لحظه به نتیجه رسیدن موضوع ادامه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه میزان تماسهای ورودی هرسال نسبت به سال قبل بیشتر می شود، توضیح داد: با توجه آموزشهای شهروندی و اطلاع رسانیهایی که انجام می شود مردم هر سال آشنایی و ارتباط بیشتری با سامانه ۱۳۷ برقرار می کنند که این امر سبب کاهش مراجعات غیر ضرور به شهرداری شده است.
چحرازی اضافه کرد: آموزش شهروندی دانشآموزان در مدارس یکی از اقداماتی بود که برای آشنایی خانوادهها با ۱۳۷ انجام شد علاوه بر آن در زمان انتظار تماس به صورت اتوماتیک توضیحات آموزشی به شهروندان داده می شود.