تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0

کاشت ۸۰ نهال «نخل» جدید در اهواز/ جایگزینی «چمن» با گیاهان پوششی بومی

  • کد خبر : 21410
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کاشت ۸۰ نهال «نخل» جدید در اهواز/ جایگزینی «چمن» با گیاهان پوششی بومی
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای کشت گیاهان پوششی بومی و مقاوم و سازگار و گسترده‌تر برای فضای سبز به جای چمن خبر داد.

علی‌اصغر اسداللهی در آیین کاشت ۸۰ نهال نخل که امروز (۲۴ مهرماه) در پارک شهدای مقاومت در منطقه ۸ اهواز انجام شد، اظهار کرد: این آیین، شروع آیین کاشت نهال‌های بومی سازگار و مقاوم در فضای سبز شهر اهواز است. این کار را با کاشت نخل آغاز کردیم زیرا به عنوان نماد بومی و نماد سازگاری و استقامت در خوزستان شناخته می‌شود.

وی افزود: در چند سال گذشته هر سال سه آیین کشت داشته‌ایم و در این زمینه، کاشت نخل در مهرماه، کاشت گل‌های کاغذی و درختان گل‌دار و بومی و سازگار در بهمن‌ماه و کاشت درختان مثمر و سایه‌دار در اسفندماه برگزار می‌شود. مهرماه امسال نیز این کار را برای همراهی بیشتر شهروندان و تاکید بر اهمیت داشتن فضای سبز پایدار انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در فضای سبز پایدار، خاک مناسب، آب پایدار و گیاه مناسب سه عنصر اصلی و اساسی هستند و در سازمان، برنامه‌ریزی تخصصی برای بهسازی فضای سبز و محیط کشت مناسب انجام شده است و در هر جا متناسب با خاک مورد نیاز و بر اساس آزمایش‌هایی که انجام می‌شود، گیاهان و نهال‌ها کشت می‌شوند.

اسداللهی ادامه داد: همچنین تصفیه آب برای داشتن آب پایدار بسیار مهم است و در این راستا مراحل انعقاد قرارداد ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده است که این کار در مدت شش ماه اجرا شود. همچنین در خصوص انتقال آب از رودخانه کارون در قالب طرح جامع، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال دیده شود و در برخی از بخش‌ها کار در حال تکمیل است. امیدواریم با مساعدت شورای شهر اهواز و شهردار، اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

وی عنوان کرد: برای اینکه درختان گل‌دار مدت گل‌دهی بیشتر و شادابی بیشتری داشته باشند، کاشت گیاهان گل‌دار امسال از آبان‌ماه انجام می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای کشت این گیاهان در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای استفاده از علم روز و تجربه‌های جدید برای کارگران و کارشناسان گفت: شناسنامه فضای سبز اهواز در سال گذشته به‌روزرسانی شد و امسال این شناسنامه بر لایه‌های نرم‌افزار GIS پیاده‌سازی می‌شود تا بتوانیم با دقت بیشتری در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه چمن آب زیادی مصرف می‌کند، گیاهان پوششی بومی و مقاوم و سازگار و گسترده‌تری برای فضای سبز اهواز پیش‌بینی شده است. از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، بیشتر می‌توانیم از گیاهان پوششی دارای رنگ، زیبایی و حجم و به عنوان جایگزین چمن استفاده کنیم. در این راستا سه تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه کشاورزی رامین (خوزستان) و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان منعقد شده و در حال همکاری در خصوص موضوعات علمی هستیم.

اسداللهی با تاکید بر لزوم حفظ درختان موجود، گفت: کمربند سبز شهر اهواز ۸۴ کیلومتر است که در ۷۲ کیلومتر امکان کاشت وجود دارد و ۱۲ کیلومتر از این میزان بر عهده شهرداری گذاشته شده و پیمانکار برای انجام کار در بخش انتهایی تعهدات شهرداری در حال انجام است تا امسال توسعه ۲۵۰ هکتار در کمربند سبز شهری اهواز انجام شود.

منبع؛ ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=21410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت