تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024
5
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

مرگ ۳۲ خوزستانی بر اثر غرق‌شدگی در سال گذشته

  • کد خبر : 17829
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۱۶
مرگ ۳۲ خوزستانی بر اثر غرق‌شدگی در سال گذشته
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در جهان است، از مرگ ۳۲ نفر بر اثر غرق شدن در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال گذشته خبر داد.

پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به برگزاری هفته ملی پیشگیری از غرق‌شدگی از اول تا ۷ مردادماه اظهار کرد: امسال شعار این هفته «کمپین پیشگیری از غرق‌شدگی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در افراد یک تا ۲۹ ساله در سطح جهان است، افزود: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

بختیاری‌نیا بیان کرد: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند، بنابراین ضمن آموزش نکات و اصول اولیه شنا در مهدکودک‌ها و مدارس، باید هشدارهای لازم هم به والدین کودکان داده شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شش راه حل مبتنی بر شواهد را برای جلوگیری از غرق شدن ارائه کرده است که آموزش مهارت‌های اولیه شنا، ایمنی آب و نجات ایمن به کودکان در سن مدرسه و ایجاد مکان‌های امن دور از آب برای کودکان پیش دبستان با مراقبت از کودکان توانا از مهمترین این راه حل‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: نصب موانع کنترل دسترسی به آب، آموزش افراد حاضر در امر نجات و احیای ایمن و تنظیم و اجرای مقررات ایمن قایقرانی، کشتیرانی و کشتی از جمله پوشیدن وسایل شناور شخصی نیز از دیگر راه حل‌های ازائه شده در این خصوص است.

وی افزود: ایجاد تاب‌آوری و مدیریت خطرات سیل و سایر خطرها هم باید در پیشگیری از غرق‌شدگی مد نظر قرار داده شود.

منبع؛ ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=17829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت