تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
2
عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

لزوم همراهی شورای شهر برای رفع مشکلات/اختصاص بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل

  • کد خبر : 18022
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۵۳
لزوم همراهی شورای شهر برای رفع مشکلات/اختصاص بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل
عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر باید در راستای رفع مشکلات مردم همراه باشد گفت: تشتت آرا چه در سطح استان و چه مدیریت شهری با تعویض مکرر شهرداران بدون پاسخگویی به مردم و نخبگان سبب ایجاد وضع موجود شد تا پروژه‌ای همچون متروی اهواز ۱۷ سال طول بکشد.

مجتبی یوسفی اظهار کرد: توسعه نیافتن زیرساخت‌ها در سال‌های گذشته یکی از گلایه‌های بحق مردم حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی است، این امر به این معنی نیست که کاری انجام نشده و در نظام جمهوری اسلامی کارهای خوبی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه شهر و شهرداری و اقدامات انجام شده در زمینه حمل‌ونقل عمومی، آسفالت معابر و سایر موارد مردم قضاوت می‌کنند، اهواز یک کلان‌شهر است و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در اهواز متمرکز شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمده تردد خوزستانی‌ها، حتی استان‌های همجوار برای موضوعاتی همچون درمان در اهواز است و زیبنده نیست که پروژه قطار شهری بیش از ۱۷ سال بلاتکلیف باشد.

یوسفی تصریح کرد: فرصت‌های زیادی از دست رفت که بخشی به کوتاهی مسئولان استانی و شهرستانی بر می‌گردد و بخشی به دلیل پیگیری نکردن است که این امر وظیفه نمایندگان مجلس و استانداران است، همه این موارد دست به دست هم داد تا پروژه قطار شهری اهواز ۱۷ سال طول بکشد.

وی تاکید کرد: با شروع به کار مجلس دوازدهم و با استفاده از ظرفیت کمیسیون عمران و هیئت رئیسه مجلس لازم بود در بخش‌هایی قوانین جدیدی وضع شود، در کمیسیون‌های تلفیق در حمایت از توسعه حمل‌ونقل عمومی در سطح کشور و نوسازی ناوگان در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد و امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد؛ طی چهار سال گذشته برای توسعه حمل‌ونقل عمومی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شد، اما در اهواز برای پروژه قطار شهری به علت مشکلاتی که با پیمانکار قبلی داشت هیچ استفاده‌ای از آن نشد.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس اضافه کرد: مترو در سایر شهرها با پول دولت احداث شد و در حالی که بارها اوراق مشارکت اختصاص یافت، اما در اهواز به دلیل بدهی بانکی و مشکلاتی که وجود داشت، امکان استفاده از آن‌ها نبود.

یوسفی تاکید کرد: با تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی شهر اهواز و اختصاص ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، بالاخره پروژه قطار شهری اهواز تعیین تکلیف شد و انتظار می‌رود امروز که کار در اهواز آغاز شده است، همدلی و تعامل برای توسعه شهری وجود داشته باشد.

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده در شورای اسلامی شهر اهواز، گفت: شورای شهر باید همراهی کند تا مشکلات شهر رفع شود و در یک فضای شفاف به مردم توضیح دهند که مشکل چیست و به چه علت این موضوعات ایجاد شده است، چراکه مردم از ما انتظار کار دارند، سال پایانی شورای شهر سال جمع‌بندی اقدامات و عملکرد باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال‌های گذشته به دلیل تشتت آرا چه در سطح استان و چه مدیریت شهری تعویض مکرر شهرداران بدون پاسخگویی به مردم و نخبگان سبب ایجاد وضع موجود شد و سبب شد پروژه‌ای همچون مترو اهواز ۱۷ سال طول بکشد و تعداد اتوبوس‌ها در شهر اهواز به ۸۰ دستگاه برسد در حالی است که طی یک سال گذشته با استفاده از ظرفیت ملی تعداد اتوبوس‌های اهواز به ۲۱۰ دستگاه رسیده و در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=18022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت