سال ها بود رنگ و بوی اهواز ثابت و پروژه های نا تمام و پارک های خشکِ بدون گل و گیاه اهواز را شبیه به انبارهای اسقاط کرده بود، راه رفتن و رانندگی در معابری که یا آسفالت نشده و یا چیزی از اسفالت آن باقی نمانده بود زجر آور بود و داد هر شهروند را به آسمان می برد چرا که در زمستان با انواع چالههای پر از آب روبرو و در تابستان گردخاک این معابر در چشمشان بود، اما در چند سال اخیر شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد پروژههای نا تمام یکی پس از دیگری از کوچک و بزرگ در طرحی با عنوان هر هفته چند افتتاح به سروسامان رسیده و اهواز رنگ شهری به خود گرفت ابر پروژههای تقاطع غیر همسطح چهار شیر و دانشگاه که همچون کوهی بر دوش اهواز سنگینی می کرد حالا باعث افتخار مدیریت شهری و شهروندان شده است، اینک اما وقت رسیدگی به معابر بود با وجود کمبود زیاد و گرانی قیر و نیازمند تعمیر بودن یکی از کارخانههای اسفالت شهرداری اهواز تلاش برای اسفالت معابر شروع شد و با تهیه قیر و تولید آسفالت خیابانها یکی پس از دیگری با اولویت مناطق کم برخوردار و خاکی اسفالت شدند دومین کارخانه آسفالت نیز به مدار تولید بازگشت به گونه ای که به گفته رئیس سازمان عمران شهرداری اهواز در سه شیفت ۸ ساعات به صورت شبانه روزی به تولید اسفالت اقدام میشود تا پاسخگوی نیاز حداکثری مناطق ۸ گانه شهرداری اهواز باشد.
کم کم به پایان سال نزدیک میشدیم و تلاش ها برای تولید و آسفالت معابر بیشتر و بیشتر شد بگونه ای که در طی شش ماه بیش از یک میلیون متر مربع عملیات اسفالت در سطح معابر اهواز به ارزش ۴هزار میلیارد ریال انجام شد به همین دلیل به سراغ محلهایی رفته ایم که اسفالت برای اولین با به خیابانهای ان رسیده است تا از حال و هوای مردم آن با خبر شویم.
علی یکی از ساکنان کوی فرهنگیان محله مهدیس می گوید حالا نفس راحتی میکشم چرا که با آسفالت شدن محله ما می توانم به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای ماشین خود را به خانه ببرم باور کنید دیگر خسته شده بودم از بس هزینه جلوبندی دادم.
مهدیس یکی از محلههایی است که بسیاری از معابر آن سالها بدون اسفالت بوده و حتی تردد وسایل نقلیه در آنها به سختی صورت می گرفت، با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری در اهواز به عنوان یکی از اولویت های آسفالت و خدمات شهری قرار گرفت و در اولین مرحله آسفالت دو کوی فرهنگیان و علوم پزشکی آن آسفالت شد تا دل احمد کوچک شاد شود او که ساکن کوی علوم پزشکی است می گوید حالا دیگر هوا گرم شده و بازی کردن در خیابان کمی سخت شده است اما در زمستان و پاییز به جبران تمام این سالها بازی و تفریح کردیم چرا که برای اولین بار خیابان ما آسفالت شده بود و به راحتی می توانستیم با توجه به میزان تردد کم در آن به همراه دوستانم فوتبال بازی کنیم.
در زرگان و کوی اتوبوسرانی و شهرداری اما شرایط به گونهای دیگر بود ساکنان اعتراض زیادی داشتند چرا که بیش از ۲۵ سال آسفالت تازه به سمت آنها نرفته بود اما با تلاش شهرداری منطقه سه معابر این محلات نیز بهسازی و اسفالت شدند تا حاج موسی سجده شکر به جای آورد او می گوید سالهای سال پیگیری کردیم اما به جایی نرسیدم خدا این شهردار جدید را خیر دهد که نه تنها دل من بلکه دل همه اهالی زرگان را با اسفالت این خیابانها شاد کرد و فهمیدیم بلاخره ما هم جزئی از اهواز هستیم.
یکی از مسئولین مسجد در کوی پرواز در حضور یکی از اعضای شورای شهر گفت ما هم چون تکه ای هستم که گویی از بدن خود جدا شده است انگار به حاشیه رفته و فراموش شده ایم مگر کوی پرواز نه جزی از اهواز است و با وجود کلی فعالیت فرهنگی و مذهبی همچنان از کیفیت پایین آسفالت رنج می برد این گلایه ها در نهایت به ثمر نشست و معابر این محله نیز آسفالت شد تا لبخند رضایت بر لب ساکنین بنشیند.
خانم احمدی از دیگر ساکنان کوی پرواز می گوید محل کار من در اهواز بود ماشین همیشه تا جایی من را می آورد که اسفالت مناسب داشت و مجبور بودم در سرما و گرما کلی از مسیر را پیدا حرکت کنم حالا اما خداروشکر می کنم که به راحتی می توانم تا درب منزل خود با ماشین بروم و احساس آرامش کنم.
در کوی جانبازان شرایط به گونه ای دیگر بود ساختمان های نوسازی آپارتمان هایی که هنوز طول عمر انها به یک سال نرسیده بود در این محله قد علم کرده بودند اما اهالی گله داشتند که نبود آسفالت خیلی عذابمان میدهد با وجود موقعیت جغرافیای و دسترسی های خوبی که وجود دارد بسیاری از خانهها خالی مانده بود چرا که کسی حاضر نیست در محله ای با خیابانهای خاکی ساکن شود، خدا شهرداری را خیر دهد هم خیابان را آسفالت کرد و هم امنیت به محله ما آمد و هم رونق گرفته است به گونه ای که از ته دل حس میکنم در شهر زندگی میکنم.