تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
5
رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورا عنوان کرد

ضرورت حفاظت از درختان کهنسال شهر اهواز/ جلوگیری از سوءاستفاده از هرس درختان

  • کد خبر : 8984
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۰۱
ضرورت حفاظت از درختان کهنسال شهر اهواز/ جلوگیری از سوءاستفاده از هرس درختان
رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای جلوگیری از قطع درختان، گفت: باید به درختان کهنسال در شهر اهواز نگاه‌ ویژه‌ای شود و اقدامات نمادین و سمبلیک برای معرفی این درختان، حفظ و نگهداری از آن‌ها صورت گیرد.

محمدمهدی مطیعی در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: هرس درختان واقع در فضای سبز شهری اهواز در چند سال اخیر به دلیل فرافکنی بعضی مجموعه‌ها به صورت غیرعلمی و گمراه کننده همراه شد و چهره شهر را در حالی که وارد فصل سرد و رشد کم درخت می‌شویم، نازیبا کرده است.

وی افزود: در دو سال اخیر مقرر شده است اگر قرار بر انجام هرس باشد، حتماً در قالب هرس فرم و شکل‌دهی مناسب با رعایت منظره انجام شود و این دیدگاه در هشت منطقه شهرداری اهواز وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شهری شورای اسلامی شهر اهواز، اگر قرار بر انجام هرس باشد، این عملیات باید به نحوی انجام شود که از درخت، درختچه و فضای سبز شهر استفاده شود و به سادگی اجازه قطع و سوءاستفاده سوداگران داده نشود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قطع و هرس درختان باید هماهنگی لازم با سازمان برق انجام شود تا به یک وحدت رویه برای هرس درختانی که در مسیر تأسیسات برق هستند و برای شبکه برق‌رسانی اشکالاتی ایجاد کرده‌اند، برسیم.

مطیعی اضافه کرد: باید به درختان کهنسال در شهر اهواز نگاه ویژه‌ای شود و اقدام نمادین برای معرفی این درختان و حفظ و نگهداری آن‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بعضی مجموعه‌ها و سازمان‌ها فشارهایی برای قطع درختان ایجاد می‌کنند که باید در این خصوص مقاومت بیشتری صورت گیرد و با حمایت از مناطق شهرداری اهواز از قلع و قمع درختان جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت