رضا امینی در حاشیه بازدید از پروژههای عمرانی کلانشهر اهواز در جمع رسانهها اظهار کرد: ساختار همگانی شهری اهواز از دیرباز با مشکلاتی همراه بوده و مسافران از شرق به غرب و برعکس غالباً پس از تعویض خط، حدود ۲۰ دقیقه باید پیادهروی کنند، همچنین بخش زیادی از اتوبوسها در شرق و غرب مسافت زیادی را به صورت موازی طی میکنند که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی افزود: در چنین شرایطی نیاز است سیستم همگانی ایجاد کرده و سرعت جابجایی مسافران را افزایش دهیم، نیاز است که پشت چراغ مسیر اتوبوس بدون تردد باشد که با یک خط بی آر تی این مشکلات تردد برطرف میشود.
شهردار اهواز ادامه داد: برنامهریزیهای لازم صورت گرفته تا مسافران از سه خط اصلی از مرکز شهر سوار اتوبوسها شده و به سمت مناطق بروند، یک خط ویژه از محور آیت الله بهبهانی – سلمان فارسی – میدان ساعت تا بلوار کارگر و گلستان پیش بینی شده و دو خط ویژه نیز به سمت میدان شهدا، تا انتهای خیابان شریعتی عملیاتی خواهد شد.
امینی اضافه کرد: همچنین یک خط ویژه نیز از سمت کیانپارس تا میدان بسیج پیش بینی شده و در ضلع شرقی نیز خطوطی راه اندازی خواهد شد که تاکنون وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: قرارداد اولیه این پروژه حدود ۱۲ میلیارد تومان از پایانه شهید بندر خواهد بود و با تأمین اوراق مشارکت و تزریق اعتبارات لازم جهت خرید ناوگان بی آرتی های، تا دو ماه آینده به بهره برداری رسیده و ایستگاههای بین راهی نیز هدف گذاری شده است.
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: راه اندازی خط بی آر تی بیشک باعث انتقال سریع شهروندان و توسعه حمل و نقل همگانی میشود و سطح سکوها نیز با اتوبوس هم تراز است و در ایستگاههای پر ازدحام نیز تعداد اتوبوس بیشتر خواهد بود.
گفتنی است بر اساس این قرارداد، خط یک اتوبوس بیآرتی از میدان شهید بندر (چهار شیر) آغاز میشود و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) میرود، همچنین در این مسیر حدود ۲۷ ایستگاه بین راهی با سازههای خاص و بزرگ مشخص شده و قرارداد ساخت این ایستگاهها نیز منعقد شده است.