تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

دادستان خوزستان: با ترک فعل مدیران ناکارآمد به طور جدی برخورد می‌شود

  • کد خبر : 20360
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۵۶
دادستان خوزستان: با ترک فعل مدیران ناکارآمد به طور جدی برخورد می‌شود
دادستان مرکز خوزستان گفت: صیانت از حقوق عامه، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد در دستور کار قرار دارد.

امیر خلفیان در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف استان و جمعی از روسای و اعضای مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز و شعب تخصصی ویژه عشایر استان در محل دادستانی مرکز استان بیان کرد: برخورد قضایی قاطع با مرتکبان جرایم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز، مبارزه با فساد به طور جدی پییگیری خواهد شد.

وی افزود: خدمت اعضای شوراهای حل اختلاف ریشه ای است و باعث توسعه صلح و سازش در بین مردم و رفع کدورت ها و کینه‌ها و ایجاد برابری و محبت و برقراری امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

خلفیان خاطر نشان کرد: امروز شوراهای حل اختلاف جایگاه واقعی خود را پیدا کرده‌اند و علما، بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف باید بیش از گذشته برای توسعه صلح و سازش در جامعه همکاری کنند.

دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خوزستان استفاده از ظرفیت بزرگان و سران اقوام را در از بین بردن سنت‌های غلط اثرگذار دانست و گفت: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و با استفاده از توانمندی‌های سران، بزرگان عشایر و اقوام باید سنت‌های نادرست در استان ریشه کن شود و در این راستا برگزاری فعالیت‌های فرهنگی تاثیر گذار است.

وی بر حمایت دادستانی از مطالبه گری درست و قانونی تاکید کرد و گفت: به عنوان مدعی العموم از سازمان‌ها و دستگاه‌ها که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند مطالبه‌گری و از مطالبه گرانی که از راه درست و قانونی حقوق مردم را مطالبهکنند حمایت خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نوکری و خدمت به مردم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مردم تکیه گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و لایق خدمات بزرگ و ارزنده هستند و بنده نیز برای جهاد و خدمت شبانه روزی به مردم خوزستان تلاش می‌کنم.

در این دیدار رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد با مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای برای حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم داشته و همواره در روند گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه نقش داشته است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اشاره به اینکه صلح و سازش یک ظرفیت ارزشمند با ریشه در دین، فرهنگ و تاریخ است اظهار کرد: یکی از نهادهای مروج این فرهنگ شورای حل اختلاف است چرا که این نهاد جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش اعضای شعب ویژه عشایر، صلح یاران، ستاد صبر، کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان، بزرگان و سران اقوام تعداد پرونده‌های مهم و محکومان به قصاص بیش از ۲۳۵ فقره با صلح و سازش مختومه و در ۶ ماهه اول امسال نیز حدود یکصد فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

اداره کل بازرسی خوزستان پیش از این اعلام کرده بود استان جایگاه ۱۶ کشور در ارتکاب به فساد اداری را دارد.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=20360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت