تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
0
تاریخ ساختنی نیست؛

جزایر سه‌گانه به بلندای تاریخ‌ و پهنه‌ی ایران بزرگ

  • کد خبر : 21700
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
جزایر سه‌گانه به بلندای تاریخ‌ و پهنه‌ی ایران بزرگ
به قلم شهرام هزاریان

هر از چندگاهی صدایی خفیف و رنجور از گوشه‌ای برمی‌خیزد و کلماتی گُنگ نامفهوم به زبان می‌راند. کلماتی که وقتی کنار هم چیده می‌شوند معنی‌اش ادعایی پوچ و بی‌اساس می‌شود. ادعای مالکیت بر جزایر سه‌گانه‌ی تُنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی. عیار قدمت هر کشور ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد. دو رکن اساسی که قابلیت تقلب و تحریف ندارند و هرچه بیشتر سعی در جعل تاریخ کنید، بیشتر رسوا می‌شوید. با مطالعه گذرای تاریخ که به دلیل کشف خط کمب بیش از هفت هزار و اندی قابل پیگیری است، به خوبی متوجه می‌شویم، گستره‌ی مرزهای ایران بزرگ از شرق به غرب کشیده شده است. تاریخ نه رنگ و لعاب می‌گیرد و نه سفارش‌پذیر است.

مادها، پادها و پارس‌ها اقوامی بودن که بنیانگذار ایران امروزی بودند، اقوامی که هزاران بار مورد هجمه قرار گرفتند و دهه‌ها تحت اشغال بودند، اما نه تنها زبان و فرهنگشان را از دست دادند، بلکه دشمنان را وادار به پذیرش فرهنگ ناب ایران کردند. یادمان نمی‌رود، اسکندر مقدونی، مغول‌ها و ده‌ها قوم دیگر کشور را تا مرز نابودی کشاندند اما ایران، ایران ماند و هر روز خورشید از شرق طلوع و در غرب غروب می‌کند.

و اما ادعای واهی یک کشور که از قضای نه مساحتش و نه قدمت تاریخی‌اش به صد می‌رسد، هیچ مبنای تاریخی ندارد. هیچ مدرک محکمه‌پسندی ندارد. هیچ حرف تازه‌ای نیست و هیچ پشتوانه‌ی به همراهش نیست. بدون شک خویشتنداری مقامات کشورمان تا به امروز، به دلیل حُسن هم‌جواری و قرابت فرهنگی بوده و هست. اما تداوم و اصرار بر تحریف تاریخ، معادلات را برهم می‌زند و مدعیان با پاسخ محکمی مواجه می‌شوند.

ایرانیان همواره صلح‌طلب و رفتاری مبتنی بر تمدن و نوع‌دوستی از خود بروز داده‌اند. هیچ‌گاه آغازگر مناقشات نبودند و نمی‌خواهند امنیت، آرامش و آسایش خود و همسایگان را با خطر مواجه کنند. اما اگر روزی به هر دلیلی متوجه تعدی از برون مرز شوند و تاب سکوت ندارند و پاسخی قاطع و صدالبته بر اساس قوانین بین‌المللی خواهند داد.
تنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی، ایرانی بودند، هستند و تا ابد ایرانی می‌مانند و هیچ لوایی، جز پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز بر آسمان‌ جزایر سه‌گانه برافراشته نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=21700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت