تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

تحقق خواسته مردم خوزستان توسط رییس جمهور برای تعیین استاندار بومی اقدامی ارزشمند است

  • کد خبر : 21804
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
تحقق خواسته مردم خوزستان توسط رییس جمهور برای تعیین استاندار بومی اقدامی ارزشمند است
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور، خواسته مردم استان را محقق کرده و فرزندی از این دیار را برای تصدی مسئولیت استانداری برگزیدند که این اقدامی ارزشمند است.

مصطفی مطوری زاده چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان با حضور وزیر کشور در سالن همایش های شهید هاشمی استانداری اظهارکرد: ما خوزستانی ها از تبار مردمانی هستیم که به امامت لبیک گفته و از نسل کسانی هستیم که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند. خوزستان در سال ۵۹ آنچنان حماسه ای آفرید که امام راحل، مدال درخشانی به سینه این مردم آویزان کرد؛ همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که خوزستان دروازه و خاستگاه تشیع است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نفت، انفال است و طبق فقه شیعی متعلق به همه ملت است در صورتی که ما فقط خزانه‌دار آن هستیم در صورتی که فرآوری نفت هزینه هایی سنگین به مردم خوزستان و نقاط آن تحمیل می کند.

وی افزود: خوزستان غنی ترین استان بوده اما دارای بالاترین نرخ بیکاری است لذا باید اجازه داد فرزندان متخصص و ولایتمدار استان در راس امور قرار گیرند تا برای رفع مشکلات موجود، چاره اندیشی و تلاش کنند.

مطوری زاده با تاکید بر اینکه اهمیت کشاورزی در استان از نفت کمتر نیست ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که می توان آن را به ۳۰ میلیون تن افزایش داد.

وی افزود: در بحث صنعت از ۱۰۰ سال قبل میزبان سنگین ترین صنایع کشور بودیم اما امروز بازنده فرایند اشتغال در این صنایع هستیم چرا که نمی توانند اشتغال کافی ایجاد کنند لذا باید صنایع پایین دستی در استان توسعه پیدا کند.

مطوری زاده بر ضرورت توجه به بحث راه و راه آهن تاکید کرد و ادامه داد: استان خوزستان فقیرترین استان در این موضوع است در حالی که جاده‌های استان می تواند بار توسعه کشور را به پیش ببرند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طرح آبرسانی غدیر هنوز نواقصی دارد همچنین آب فدک باید به سرعت اجرا و به موضوع طرح های فاضلاب این استان، توجه شود.

مطوری زاده گفت: سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار برادر و خواهر عراقی برای زیارت و گردشگری وارد ایران می شوند که به‎‌رغم همجواری با این کشور، خوزستان کمترین بهره را از گردشگران عراقی دارد. همچنین گردشگری سلامت و توریسم درمانی باید در این استان ترویج شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرشان کرد: متاسفانه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی استان در تهران متمرکز شده و اعتباری در اختیار استان قرار نمی گیرد. توانمند سازی شهرداری ها و دهیاری‌ها از مطالبات مردم استان است که امیدواریم اعتبار خوبی از وزارت کشور به این موضوع تخصیص داده شود.

به گفته مطورزاده، اهواز، تنها کلانشهری است که شاید بعد از ۲۰ سال هنوز متروی آن به سرانجام نرسیده و این یک درد برای استان است.

وی راه حل رفع مشکلات استان را استفاده از نیروهای متخصص جوان، کارآمد و مومن و متدین در راس امور دانست و افزود: همچنین مقوله مدیران پروازی، تحقیری برای خوزستان است و این موضوع باید از استان خوزستان برچیده شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام مردم خوزستان به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همبستگی و همدلی و پایبند به امنیت ملی است همچنین از طرف مردم استان قول می دهیم که ما تا جان داریم فدایی انقلاب و رهبری و تمامیت ارضی کشور هستیم.

وی یادآورشد: ضمن اینکه از زحمات حسینی محراب استاندار سابق قدردانی می کنیم، در کنار استاندار جدید برای رشد و تعالی استان تلاش خواهیم کرد.

در این مراسم باحضور وزیر کشور، علی اکبر حسینی محراب استاندار پیشین تکریم و سید محمدرضا موالی زاده به عنوان استاندار جدید خوزستان توسط وزیر کشور معارفه شد.

حسینی محراب از هشتم دی ماه ۱۴۰۱ تاکنون به عنوان استاندار خوزستان خدمت می‌کرد و سرانجام در جلسه هیات دولت سید محمدرضا موالی زاده به عنوان استاندار جدید انتخاب شد.

از جمله سوابق استاندار جدید خوزستان می‌توان به نمایندگی مردم اهواز در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیر کلی سیاسی وزارت کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور الجزایر اشاره کرد.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=21804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت